To tette, hvordan gjør dere det med vogn?

COR

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Min lille blir ca 21 mnd når "lille cor" kommer. Nå har vi en Emmaljunga Edge Duo til han.. Men den må vi kanskje bytte ut med tvilling-/søskenvogn nå da?

Noen som har erfaringer?
 
Jeg er avhengig av vogn slik vi bor. Jeg får ikke to tette, men hadde nok valgt søsken vogn ja.
Jeg brukte vogna til mi minste til hun var 3,5år;)
 
Her blir det 18 mnd mellom å vi kommer nokk til å kjøpe bugaboo donkey. Den kan vi jo gjøre om til enkelvogn om vi trenger det[emoji3]
 
Jeg er litt usikker. Blir akkurat 2 år mellom mine og gutten min blir fort rastløs i vogn. Spørsmålet er bare om jeg kommer meg noen vei uten at han stikker av når vi triller noe sted. Så jeg kommer til å vente med å kjøpe til jeg ser behovet. :) da blir det nok garantert bugaboo donkey :)
 
Skulle da evt beholde den vogna jeg har også.. er glad i den og vil jo trille turer med bare babyen og.
 
Jeg har syv vogner akkurat nå. To tette fra før. Men siden nr.2 kom på vinteren, var det ikke noe stort behov for søskenvogn før det ble varmere i været, og endte opp med å kjøpe en tvillingvogn med to sittedeler.
Storebror og lillesøster liker uansett best å gå selv. Så vi prøver oss uten å kjøpe ny til tredjemann [emoji5]
 
Kommer litt an på den største ungen kanskje.
Jeg har aldri hatt to tette, men begge de jeg har var lite interessert i å sitte i vogn etter at de var 2 år.
Jeg har venninner som har tette og de valgte to forskjellige ting:
Første valgte søskenvogn fordi eldstemann ikke hørte etter og stakk av hele tiden. Så begge måtte sitte fastspent. (to år forskjell)
Andre hadde vel litt mer aldersforskjell (2,5 år), men der var eldstemann en sånn som hører etter og ikke stikker av (min eldste var også sånn, yngste not so much...) så hun trengte ikke søskenvogn.
 
011f8aef8f35ad1f302e5787727b3a74.jpg

Jeg har denne[emoji4] brukte denne nå hun var nyfødt og jeg var dagmamma på min niese som var 9mndr da [emoji4] kjempe god og greit at en kan bruke den med bare en del [emoji4]
 
Mi blir 2år 4måneder når babyen kjem, så tenker å bare kjøpe ståbrett i første omgang.... Veldig fornøyd meg med begge vognene vi har til første så vil ikke bruke penger på en vogn til om vi ikke må. Men ser jeg at vi får behov for søskenvogn så må vi bare invistere i det, men er ikke noe jeg har sett på enda.
 
Her blir det 17-18 mnd imellom.
Vet ikke, har ikke tenkt på det enda.
 
Her har vi 18 mnd mellom de minste, og jeg hadde aldri klart det uten søskenvogn! Nå kan vi gå rundt i dyreparken o.l hele dagen og begge er fornøyd :) så om det blir 21 mnd mellom dine anbefaler jeg deg søskenvogn ;) man står mye friere da :)
 
  • Liker
Reactions: COR
Det blir 22 mnd mellom mine hvis alt går bra, men småen begynner å bli skikkelig lei av å sitte i vogn, så skal heller prøve å finne et sånt ståbrett til vogna hannes, hvis vi kan finne et sånt som passer til vogna.
 
Jeg har 22 mnd mellom mine og kjøpte søskenvogn fordi jeg er alene med ungene halve året og eldste ikke begynte i bhg før yngste var 8 mnd. Eldste sov også på dagen frem til bhg-start. Da var søskenvogn gull verdt. Gikk over til søskenbrett etterhvert, og på slutten satt bare eldste frempå fotbrettet på vogna.
 
Jeg hadde tvillingvogn til mine to første, akkurat to år mellom dem. Men den ble ikke brukt. Men med de to yngste hadde jeg ikke tvillingvogn (20 mnder imellom dem), og det skulle jeg gjerne hatt. Jeg anbefaler det å prøve først uten, og heller kjøpe hvis behovet melder seg:) er et dyrt kjøp hvis den ikke blir brukt:)
 
Hær blir det 18 mnd mellom de, så må nokk ha søskenvogn :)
 
Back
Topp