Tips til kostyme til karneval i bhg?

MarieM

Forelsket i forumet
Junilykke 2020 ♡
Julikulene 2020
Barnehagen til to-snart treåringen skal ha karneval om to dager. Jeg hadde helt glemt det. Er det noen kreative sjeler her inne som har tips til enkle kostymer en kan lage hjemme selv? Helst av noe en allerede har? Er Ok (nybegynnernivå) på og sy og har symaskin. Har veldig mye greier i skuffer og skap, loft og kjeller, så noe må jeg kunne lage... Har ikke lyst til å kjøpe ferdig kostyme som kun brukes en gang.
 
- Spøkelse er relativt enkelt hvis du har et hvitt laken
- cowboy olabukse, rutete skjorte og hatt
- nissejente/nissegutt gjenbruk av det du har fra jul
 
Ha på sorte klær å tegn på værhår og nese og vær en katt;-)
 
Hvis du har pappeske, maling og printer kan du lage Thomastoget. 87744D4B-CED0-4D55-AB5F-FD1124462515.jpeg
 
Barnehagen til to-snart treåringen skal ha karneval om to dager. Jeg hadde helt glemt det. Er det noen kreative sjeler her inne som har tips til enkle kostymer en kan lage hjemme selv? Helst av noe en allerede har? Er Ok (nybegynnernivå) på og sy og har symaskin. Har veldig mye greier i skuffer og skap, loft og kjeller, så noe må jeg kunne lage... Har ikke lyst til å kjøpe ferdig kostyme som kun brukes en gang.

hva endte dere opp med?:)

var vell i går forsto jeg?:)
 
Gjorde det enkelt og spurte henne. Foreslo forslagene herfra, men hun ville gjerne være Pippi. Glemte å ta bilde av kostymet, men pappaen tok dette på morgenen. Det kommer kanskje ikke helt frem på bildet, men sydde om en gammel T-skjorte jeg ikke brukte til "forkle" og sydde på to lapper av restestoff som lommer. Fant en gammel shorts som jeg sydde på sånne strikk som brukes under utedresser for å holde dressen på pass og lagde strømpebånd. "Strømpene" hører til et arvet pippikostyme som er for stort og kjolen hadde hun fra før.

Hun var strålende fornøyd og det er det viktigste
 

Vedlegg

  • 550FCCE3-230A-484B-8818-4246E26917E5.png
    550FCCE3-230A-484B-8818-4246E26917E5.png
    159,2 KB · Visninger: 29
Back
Topp