Tips til ferieaktiviteter

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg har 2 uker alene med barna på 3.5 år og nesten 2 år før gubben starter ferien. Jeg har ekstrem svsngerskapskvalme i tillegg så formen er ikke på topp for å si det slik. Tips til kjekke til å gjøre med 2 hypre små gutter som er høyt og lavt og helst skal ha mor med på ett og alt? Å sitte på gulvet og leke litt alene funker ikke lenger enn 5 min før det blir krig eller de kommer og river og sliter i meg og skal ha meg også med. Har litt planer om utctil hytten til foreldrene mine når moren min starter ferien til helgen men kan ikke være der hele tiden heller.
 
Dra til en lekeplass der du kan sitte på en benk. Vær i hagen. Se om du kan få noen til å avlaste deg litt. Venner, betale en ungdom i nærheten. Jeg er selv i svært dårlig form i graviditeten, og 3-åringen hadde nettopp sine 3 ukers sommerferie fra barnehagen (vi fikk de tidlig så vi skulle bli ferdig før min termin). Mannen min tok ferie alle ukene for jeg klarer ikke være alene med henne en dag, klarer knapt å gå på do.
Men vi har en barnevakt på 17 år som vi bruker innimellom. Betaler henne 100kr timen. Mannen min ble syk i ferien så da var vi to foreldre i dårlig form. Betalte henne 200 kroner for å ta med treåringen på lekeplassen i et pr timer. Det var kjempefint for alle. Treåringen synes 17-åringen er kjempemorsom å være med så hun koste seg masse.
 
Dra til en lekeplass, sett opp noen leker i hagen, lag til basseng / sprinkler og ta frem en stol slik at du kan se på :) Skjønner godt det blir slitsomt, så vår nesten bare gjøre det beste ut av det :/
Har du familie eller noen andre som kan hjelpe deg litt?
 
Back
Topp