Tips mot kvalme?

Magespire2018

Andre møte med forumet
Noen her med no tips ell erfaringer mot kvalme? [emoji4]
Gått mer ell mindre konstant kvalm i 2,5 uke nå men tør itte ta afipran...
 
Jeg var kvalm de fem første mnd. med min nummer to. Kastet opp nesten hver dag... jeg tok en del afipran når det var som verst. Men jeg måtte spise ofte og lite, gjerne noe salt om morgenen med en gang jeg våkna (knekkebrød med havsalt funka), ikke drikke mye vann om gangen for da kom det opp, ikke melk og melkebasert mat, fjerne triggere som sterke lukter og rot på kjøkkenbenken... prøvde akkupressurarmbånd, men merka ingen hjelp i det. Lykke til! Er så fælt å være kvalm! Har heldigvis ikke merka noe til det enda denne gangen, men er redd det kommer.
 
Hadde null kvalme de første graviditetene så e helt grønn på detta [emoji6] takk for svar [emoji4]ska prøve ut tipsa og håpe det hjelper [emoji4]
 
De båndene man får kjøpt mot reisesyke og kvalme på apoteket fungerte veldig bra for meg med førstemann[emoji5] Spiste også mye melon og agurk som hjalp når kvalmen var verst
 
Brukte seaband forrige gang fra uke 5-10. Om det var placebo eller om det hjalp fordi jeg hadde det på vet jeg ikke..med jeg turte ikke å ikke ha de på i tilfelle jeg skulle bli værre. :)
Eller er det ett godt råd å spis litt jevnt, sånn at man ikke blir sulten eller stappmett. Tidvis lå jeg å spiste frokost på gulvet..haha..
 
Her har jeg fått skrevet ut phenergan som kvalmestillende.. Fikk afipran til å begynne med, mn den hjalp ikke:) Viktig å prøve å få i seg mat og drikke før kvalmen kommer, og da er det greit å tenke at hovedsaken er at man faktisk får i seg noe. Masse lykke til, god bedring og gratulerer med spireliten i magen! :Heartred
 
Her har jeg fått skrevet ut phenergan som kvalmestillende.. Fikk afipran til å begynne med, mn den hjalp ikke:) Viktig å prøve å få i seg mat og drikke før kvalmen kommer, og da er det greit å tenke at hovedsaken er at man faktisk får i seg noe. Masse lykke til, god bedring og gratulerer med spireliten i magen! [emoji813]red
Har phenergan på resept fra før så ska hente ut denna uka [emoji4]
 
Brukte seaband forrige gang fra uke 5-10. Om det var placebo eller om det hjalp fordi jeg hadde det på vet jeg ikke..med jeg turte ikke å ikke ha de på i tilfelle jeg skulle bli værre. :)
Eller er det ett godt råd å spis litt jevnt, sånn at man ikke blir sulten eller stappmett. Tidvis lå jeg å spiste frokost på gulvet..haha..
Spiser vanligvis alt av måltider i senga je (kortere vei til badet) [emoji6]
 
Back
Topp