Tips før uttak

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Jeg har mitt første uttak i morgen, og gruer meg veldig. Noen tips som kan være nyttige?
 
Det kommer til å gå helt fint. Bare kom i god tid og slapp godt av før du skal inn. Sykepleierene er så rutinerte og fine at du er ferdig før du vet ordet av det.

Jeg visste at vi var flere som skulle inn, men når vi var fem jenter som lå i samme rom med kun skillevegger i mellom oss og ventet på tur, så måtte jeg le litt av hele situasjonen. Så satt alle gutta i rommet ved siden av og bare ventet på å få komme inn når det var vår tur. [emoji23]

Masse lykke til, det kommer til å gå helt fint [emoji173]️
 
Jo roligerer du er, jo bedre smertestillende fungerer. Siste gang jeg hadde uttak, gikk jeg for en løpetur tidlig morgen for å roe ned nerver Det var en dårlig ide, medisinene fungerte ikke like bra. Så slapp av, og ta det med ro. Det kommer til å gå veldig bra.
 
Det kommer til å gå helt fint. Bare kom i god tid og slapp godt av før du skal inn. Sykepleierene er så rutinerte og fine at du er ferdig før du vet ordet av det.

Jeg visste at vi var flere som skulle inn, men når vi var fem jenter som lå i samme rom med kun skillevegger i mellom oss og ventet på tur, så måtte jeg le litt av hele situasjonen. Så satt alle gutta i rommet ved siden av og bare ventet på å få komme inn når det var vår tur. [emoji23]

Masse lykke til, det kommer til å gå helt fint [emoji173]️
Takk for lykkeønskningen! Jeg skal passe på å være ute i god tid! :) At vi kunne bli flere på rommet har jeg ikke tenkt på engang.. Var det kleint? Kunne dere liksom høre hverandre mens uttaket pågikk? Hvor var dette?
 
Jo roligerer du er, jo bedre smertestillende fungerer. Siste gang jeg hadde uttak, gikk jeg for en løpetur tidlig morgen for å roe ned nerver Det var en dårlig ide, medisinene fungerte ikke like bra. Så slapp av, og ta det med ro. Det kommer til å gå veldig bra.
Takk for tips! :) Jeg skal gjøre mitt beste for å være rolig. Men har hatt masse nerver i hele dag, og på en måte prøvd å forberede meg på deg verste. Men; nå skal jeg prøve å ta meg sammen og ta det med ro. Gruer meg mest til sprøyten med lokalbedøvelse, men får prøve å tenke at det er over raskt!
 
Dette var på Ullevål. Der lå vi på et venterom og ventet på at medisinen skulle virke. Ikke kleint, for vi så ikke hverandre i det hele tatt og alle var helt stille. En sykepleier hentet meg og gikk inn til et annet rom der selve uttaket var. Og det var en gang imellom rommene, så du hørte ingenting. [emoji6]
 
Takk for tips! :) Jeg skal gjøre mitt beste for å være rolig. Men har hatt masse nerver i hele dag, og på en måte prøvd å forberede meg på deg verste. Men; nå skal jeg prøve å ta meg sammen og ta det med ro. Gruer meg mest til sprøyten med lokalbedøvelse, men får prøve å tenke at det er over raskt!
Kanskje meditasjon hjelpe!
Jeg følte ikke sprøyten i det hele tatt. Det går nok veldig bra.
 
Det er ikke noe å grue seg til. Jeg kjente knapt bedøvelsen bli satt og selve uttaket er fort gjort og lite smertefullt for meg.
 
Hvis du får til, så er det å prøve å slappe av. Fokuser på pust eller ultralydskjermen.

Hjalp meg hvertfall :) Og gå i behagelige klær.
 
Det var litt vondt, men klarte å slappe av så det gikk faktisk greit! 12 egg ut, håper det var bra! :)
 
Back
Topp