Tilvenning av smokk

Man må amme hele tiden fordi babyen trenger det, og for å holde produksjonen oppe.
Sånn er det å ha baby.. *klaskesegipanna*

Ikke alle som trenger å amme HELE tiden! Jeg hadde overproduksjon og da hjelper det ikke å amme hele tiden. Det gjorde faktisk vondt være å amme hele tiden fordi produksjonen bare steg og steg! Så innimellom er det faktisk alles beste å introdusere smokk! Bare fordi barnet får smokk betyr ikke det at den ikke får kos!

Min var bare fornøyd med smokk når det var sugebehov og han har fått masse kos, sov konstant på meg i mange måneder!
 
Man må amme hele tiden fordi babyen trenger det, og for å holde produksjonen oppe.
Sånn er det å ha baby.. *klaskesegipanna*
Slapp av litt du, ikke alle babyer trenger å die hele døgnet nei. Jenta vår gulpet hele tiden og skrek på grunn av magesmerter fordi hun spiste hele tiden og det ble rent for mye melk. Smokken roet henne ned, gulpingen avtok betraktelig og babyen ble mye mer fornøyd og harmonisk. Melkeproduksjonen har det ikke vært noen problemer med, og jenta har lagt godt på seg hele veien.
 
Mi jente avviser den så fort.. Hun er litt over 2 1/2 uke nå.. Kanskje det er for sent å bynne da? Tror kanskje ikke jeg skal bruke smokk med tanke på sugeforvirring, men hun ligger veldig lenge ved puppen så blir litt låst til ammestolen :p

Lag deg en ammekurv med en god bok, noe mat, drikke og et pledd, så kan du bli der så lenge det trengs. :)
 
Her gir de alle barn på neo smokk. De tok 2 dråper sukkervann på smokken og da var det gjort liksom.. holdt den til munnen og rugget litt på til han tok skikkelig tak også
 
http://www.babyverden.no/blogg/ammehjelper-bloggen/lite-melk-i-familien/

Oi sann.. Alle som tror de har for mye melk den første tiden, og begynner med smokk, kan ta seg en bolle.
Det tar tid før produksjonen tilpasser seg behovet, og reguleres ned.
Så mye dumme uttalelser og "argumenter" for noe som overhodet ikke er naturlig for barnet: smokk..

Det er faktisk noen som har for mye melk! På barsel ble jeg kaldt "hu med melka", det rant! Da hjelper det ikke med en liten en som vil henge i puppen hele tiden! Hos meg var det faktisk så ille at lillegutt ikke fikk den gode fete melken fordi han greide ikke tømme brystet!

Greit at du er motstander av smokk! Men å begynne med smokk er ikke synonymt med lite melk! Heller å ignorere barnets behov for nærhet! Det som er viktig er at hvis man tar i bruk smokk, må man ikke bruke den ukritisk! Man må passe på at barnet får ligge ved brystet og passe på eventuelle tegn på økedøgn! men smokk kan også gi feks far mulighet til å kose med barnet sitt! ( noen barn som MÅ suge på noe hele tiden!)

Hos meg feks kom det så mye melk at lillegutt slet med å svelge alt unna og ble faktisk sur fordi det kom melk! Med en gang utdrivningsreflelks satt igang slapp han og hylte!
 
Det er faktisk noen som har for mye melk! På barsel ble jeg kaldt "hu med melka", det rant! Da hjelper det ikke med en liten en som vil henge i puppen hele tiden! Hos meg var det faktisk så ille at lillegutt ikke fikk den gode fete melken fordi han greide ikke tømme brystet!

Greit at du er motstander av smokk! Men å begynne med smokk er ikke synonymt med lite melk! Heller å ignorere barnets behov for nærhet! Det som er viktig er at hvis man tar i bruk smokk, må man ikke bruke den ukritisk! Man må passe på at barnet får ligge ved brystet og passe på eventuelle tegn på økedøgn! men smokk kan også gi feks far mulighet til å kose med barnet sitt! ( noen barn som MÅ suge på noe hele tiden!)

Hos meg feks kom det så mye melk at lillegutt slet med å svelge alt unna og ble faktisk sur fordi det kom melk! Med en gang utdrivningsreflelks satt igang slapp han og hylte!
jeg har samme erfaring som deg :) han hang faktisk 10 timer i strekk på puppen men suttet liksom bare, så ut som en kjøttkake til slutt. fikk smokk og det ble en by hverdag ;)
 
Jenta mi begynte med smokk for 3 dager siden. Hun er 4 mnd og 1 uke gammel. Før måtte jeg bære, bysse, vugge, trille og rugge på henne/vogna for å få hun til å sove, og det kunne fort ta en time med sutring/gråt! Etter at hun ENDELIG tok smokken, sovner hun på 2 minutter uten noe skrik og tull. Ser på hele henne og hun synes den er kos. Hun får nå smokken kun når hun skal sove og kjøre bil. Er som å ha en ny baby :) Smokk kan være bra det!
 
Back
Topp