Tilrettelagt arbeid - hjelp!

Lillenusse

Flørter med forumet
Jeg blir mest sannsynlig sykmeldt fra uke 16 på grunn av stress i arbeid og risiko for tidlig fødsel. Jeg synest det er lenge å gå sykmeldt i 6 mnd og ønsker å jobbe mest mulig, men selvsagt tilrettelagt.

Hva har jeg krav på i forhold til lønn? I dag tjener jeg veldig bra i min nåværende stilling. Kan jeg risikere å gå ned i lønn?
 
Du har krav på din opprinnelige lønn ja, selv om du settes over i andre arbeidsoppgaver. Hvis sjefen din sier noe annet så hør med HR avdelingen din [emoji4]
 
Eg går ut i svangerskapspermisjon på fredag!! Hvorfor gjør ikke du det??
 
Jeg blir mest sannsynlig sykmeldt fra uke 16 på grunn av stress i arbeid og risiko for tidlig fødsel. Jeg synest det er lenge å gå sykmeldt i 6 mnd og ønsker å jobbe mest mulig, men selvsagt tilrettelagt.

Hva har jeg krav på i forhold til lønn? I dag tjener jeg veldig bra i min nåværende stilling. Kan jeg risikere å gå ned i lønn?
Unnskyld at jeg ikle svarer på ditt spørsmål, men stiller et nytt :p Er det slik at alle som er konisert bør ta det mer med ro utover i svangerskapet?
 
Unnskyld at jeg ikle svarer på ditt spørsmål, men stiller et nytt :p Er det slik at alle som er konisert bør ta det mer med ro utover i svangerskapet?

Det kan jeg dessverre ikke svare på. Jeg ville forhørt meg med legen angående dette. Jeg er ikke konisiert. Det er andre årsaker til at jeg blir sykmeldt i uke 16.
 
Jeg var ikke klar over at dette var et alternativ[emoji4] Jeg ønsker helst å jobbe lengst mulig. syns det kan bli lange og kjedelige dager hjemme.

Ville ikke startet permisjonen så tidlig.., med tilrettelegging skal du beholde lønna;)
 
Samme om det er tilrettelagt i samme str på stillingen eller alt ned mot null, eller er helt sykemeldt, har du krav på samme lønn ja!
 
Du skal ha samme lønn om det er tilrettelagt. Jeg skal søke om graderte svangerskapspenger (40%). Går i turnus der helgene og kveldsvaktene forsvinner, arbeidet blir tilrettelagt med lettere arbeidsoppgaver og mye kontortid. Slik sjefen min har forklart det vil ikke jeg merke noen ting til det sånn økonomisk, for arbeidsgiver betaler meg vanlig lønn og så får de refundert fra Nav.
 
Ser ikke ut som jeg får tilrettelagt arbeid med min nåværende lønn. Så blir svangerskapspenger på meg. Skuffende og kjedelig...
 
Ser ikke ut som jeg får tilrettelagt arbeid med min nåværende lønn. Så blir svangerskapspenger på meg. Skuffende og kjedelig...
Så kjedelig :( Kan jeg spørre hva du jobber med?
 
Ser ikke ut som jeg får tilrettelagt arbeid med min nåværende lønn. Så blir svangerskapspenger på meg. Skuffende og kjedelig...
Kan ikke forstå det. Så lenge arbeidet kan tilrettelegges, SKAL du ha normal lønn. Kan det ikke tilrettelegges, skal man se på mulighet for omplassering innad i bedriften - fortsatt med lik lønn - eller så må man sykemeldes/over på svangerskapspenger
 
Så kjedelig :( Kan jeg spørre hva du jobber med?

Jobber som eiendomsmegler og har 100% provisjon. Dersom jeg skal ha tilrettelagt arbeid så er det å gå over som salgskoordinator. Altså hjelpe de andre meglerne.

Lønnsforskjellen har en differanse på 20.000,-/25.000,- i mnd.
 
På NAV står dette om svangerskapspenger: "Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.". Det høres jo ut som at du egentlig kan omplasseres som salgskoordinator for å minske stress. Da skal du i utgangspunktet det fremfor å gå over på svangerskapspenger. Det står også at du kan få utbetalt inntil 6G, dvs 581298 kr i året. Nå vet jeg ikke hva du tjener per nå eller hva du vil tjene som salgskoordinator, men det er jo noe å tenke på..
 
På NAV står dette om svangerskapspenger: "Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.". Det høres jo ut som at du egentlig kan omplasseres som salgskoordinator for å minske stress. Da skal du i utgangspunktet det fremfor å gå over på svangerskapspenger. Det står også at du kan få utbetalt inntil 6G, dvs 581298 kr i året. Nå vet jeg ikke hva du tjener per nå eller hva du vil tjene som salgskoordinator, men det er jo noe å tenke på..

Takk for svar. Jeg skal ta en runde til med arbeidsgiver. Håper jeg kan få det slik jeg vil!
 
Jobber som eiendomsmegler og har 100% provisjon. Dersom jeg skal ha tilrettelagt arbeid så er det å gå over som salgskoordinator. Altså hjelpe de andre meglerne.

Lønnsforskjellen har en differanse på 20.000,-/25.000,- i mnd.
Ai, det var nesten hele min nettoinntekt per mnd! Skjønner at den er lei :(
 
Jobber som eiendomsmegler og har 100% provisjon. Dersom jeg skal ha tilrettelagt arbeid så er det å gå over som salgskoordinator. Altså hjelpe de andre meglerne.

Lønnsforskjellen har en differanse på 20.000,-/25.000,- i mnd.

Hvorfor kan du ikke jobbe som megler når du er gravid etter uke 16?
 
Back
Topp