Tidlig ultralyd ?

Happymom95

Første møte med forumet
Hei !
Jeg heter Ann-Therese , 20 år :D
Jeg skal bli mamma for første gang :) Er kommet i uke 7 nå, av graviditeten og har fått termin av legen 6 Februar 2017.
Mitt spørsmål til dere her inne er som følger :

Jeg har fått time til ultralyd i september.. i SEPTEMBER :O Det føles veldig lenge... kan man bestille time til tidlig ultralyd på sykehuset? eller hvor gjør man det i så fall?
Er helt nykommer i dette..så det er lite jeg vet enda. Har flere symptomer om dagen, som oppkast, kvalme og er trøtt nesten hele tiden. Men tilbake til ultralyd.. vi vil veldig gjerne vite om det er noe liv inne i magen.. og vi er veldig spente på hvilket kjønn det er, da samboer'n min sier at dette er en gutt. (Noe han har veldig lyst på.. hehe)
Kan man bestille ultralyd tidligere enn uke 19 ? og hvor gjør man det..?
Ønsker å vite at det er liv der inne, om alt ser fint ut og hvilket kjønn det er(om man klarer å se det på ul da.) Men viktigst for oss er å få svar på om det er noe liv der og om alt står bra til :D

Som sakt, dette er mitt første svangerskap..og man vil jo veldig gjerne at alt skal gå bra med den lille. Og jeg må ærlig indrømme at det er veeeellldig lenge igjen til termin. Ventetiden er så lang..

- Ann-Therese
 
Gratulerer så mye Ann Therese:)

Du kan bestille deg time til tidlig ultralyd privat, det har jeg gjort, skal ivei I uke 10+2:) Google tidlig ultralyd og plassen du bor, evt nærmeste by:) siden det et privat koster det litt, der jeg skal ta koster det 1000kr men det er noe jeg lett betaler for å få konstatert at lille hr det bra☺ Lenge å vente til september ja...
 
Kjønn er det få som vil si sikkert før ordinær ultralyd. Du kan spørre lege om å få tidlig ultralyd, men det skal litt til å få det med mindre man har mistet tidligere e.l. Men du kan få ultralyd hos privat aktør, da kontakter du dem direkte for timebestilling.
 
Jeg har hatt minst 30 innvendige ultralyder det siste 2.5 året. Ogfentlig gynekolog som har vert supersnill og fulgt meg opp da jeg har mistet 4 ganger. Er gravid for 5 gang nå, ingen barn enda. Så hvis legen kan henvide feg til offentlig gynekolog er det gratis :)
 
Dersom du er veldig bekymret for at noe er galt, eller det er noe medisinsk vil du bli henvist til tidlig ul av for eks. jordmor. Det fikk jeg, det var pga jeg gikk på en antidepressiv medisin, og derfor er dem litt nøye med å følge opp at alt er bra med barnet.
Men ei venninne av meg sa at hvis du smører litt tjukt på og uttrykker at du er veldig redd for ditten og datten, er det visst ganske lett å bli henvist til tidlig ul, men det vet jeg ingentng om!

Gratulerer så mye med graviditeten :)
 
Back
Topp