Tidlig bekkenløsning

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
flere som har fått det?
Jeg sliter veldig med smerter i korsryggen, og har vondt for å gå på venstrefoten til tider.
Er sykmeldt 50% ut april, men aner ikke hvordan jeg skal bli bedre :eek:

Hva gjør du for å bli bedre?
 
Jeg har, men hadde det før jeg ble gravid. Går til manuellterapeut, men det gjør det ikke bedre. Holder det kanskje bare i sjakk. Er ingen øvelser/trening som hjelper for min del, men det spørs helt hvor man har vondt, så er mulig det kan hjelpe deg. Dra til en fysioterapeut eller manuellterapeut før det går for langt [emoji4][emoji1303]
 
Merker det godt ja, kjenner det i symfysen og hoftekammene. Prøver å trene styrke for å støtte meg selv, men får se hvor lenge det funker..
 
Hadde mye problemer med bekkenløsning på de 2 andre også, så har bare venta på at det skal starte.. og det skjedde i stad..
Regner med det blir fysioterapi eller noe etterhvert..
 
Kontakter dere fysio selv, eller blir dere henvist via lege?
Jeg skal til bedriftshelsetjenesten i morgen, men vet ikke om de kan så mye om bekken :/
 
Kontakter dere fysio selv, eller blir dere henvist via lege?
Jeg skal til bedriftshelsetjenesten i morgen, men vet ikke om de kan så mye om bekken :/

Dersom du får henvisning fra lege kan du gå til en fysioterapeut med driftstilskudd og da slipper du å betale så mye. Anbefaler å finne noen med kompetanse på bekken/kvinnehelse. Det er stor forskjell i hva de ulike kan!

Jeg hadde min første time med en flink fysio forrige uke, hun kom med tips til hvordan man skulle sitte og stå etc., korrigerte holdningen min og det er ikke så lett å gjøre via et forum så kom deg til noen som kan sakene sine!

Blir det for ille anbefaler jeg bekkenbelte!

Hold deg innenfor smertegrensen om det lar seg gjøre. Sov gjerne med en stor pute mellom beina. Mange blir stramme i muskulaturen på innsiden av lårene og disse drar igjen på symfysen, sitt gjerne bak frem på en stol og len deg mot stolryggen. Da får du tøyd litt og lent vekten bort fra sitteknutene. Kan være en fin stilling for avlastning. Stikk i strid med hva man han hørt tidligere om å ikke spre beina... men jeg har tro på denne fysioen!

Gå gjerne og tren i (varmtvanns)basseng om du kan! Supert å trene uten belastning! [emoji1303]

Bht er sikkert gode på tilrettelegging! [emoji4]
 
Høres fryktelig ut! Hvordan vet man at det er bekkenløsningsmerter man kjenner? Skjønner at det er individuelle forskjeller, men hvordan kjennes dette ut?
 
Høres fryktelig ut! Hvordan vet man at det er bekkenløsningsmerter man kjenner? Skjønner at det er individuelle forskjeller, men hvordan kjennes dette ut?

For meg er det i tidlig stadie enda, da er det mest smerter i symfysen når jeg ligger på siden, og hvis jeg går for mye/fort får jeg strålesmerter i hoftekammene. Da jeg fikk jentungen begynte det også sånn, men på slutten var alt et ork, klarte ikke gå noe særlig, falt ting på gulvet fikk det bare ligge, vondt uansett om jeg sto, lå eller satt. De verste smertene slapp heldigvis et par dager etter fødsel, så fikk begynt trilleturene tidlig [emoji4]
 
Høres fryktelig ut! Hvordan vet man at det er bekkenløsningsmerter man kjenner? Skjønner at det er individuelle forskjeller, men hvordan kjennes dette ut?

Her er det som å ha en kniv inni symfysen som prøver å brekke leddet i to på en måte. Og så har jeg murringer i bakre bekkenledd på ene siden. Definitivt verst smerter fremme, bak er piece og cake i forhold[emoji37] En del har og utstrålende smerter nedover i beina, det har ikke jeg. For min del er det vondt å sitte, stå og gå for lenge...
 
Høres fryktelig ut! Hvordan vet man at det er bekkenløsningsmerter man kjenner? Skjønner at det er individuelle forskjeller, men hvordan kjennes dette ut?

Jeg har vondt i korsryggen, mot venstre side, med strålinger ned i venstre bein og i hofta på venstre side. Er vondt å stå mye/lenge, sitte for lenge på harde stoler, og veldig vondt å gå trapper. Er en pressende smerte ca konstant, men strålingene er de som er værst :/
 
Oi oi, det dere forteller er jo helt grusomt! Jeg har hatt vondt i korsryggen litt over en uke, det gjør vondt å sitte og når jeg har kjørt bil en stund gjør det vondt å gå. Men det er ikke strålinger og sånne sterke smerter som dere beskriver, så jeg vet ikke om dette har med bekkenet å gjøre? Jeg merket ingenting til slikt i forrige svangerskap.
 
Hva gjør dere når dere skal sitte lenge i bil ol?
Jeg er helt ødlagt etter biltur i går, har fortsatt vondt :/
 
Har begynt her og, begynte nesten med en gang, men det har vært veldig svakt frem til denne uken, da har det begynt å øke på, så skal ta det opp med legen når jeg er på 12-ukerskontrollen nå og høre hva han sier, bor heldivis ikke så langt fra en fysioterapaut som har spesialisert seg innenfor feltet, så om jeg får henvisning så vet jeg hvor jeg skal gå :)
 
Fikk bekkenløsning ganske tidlig, men jeg har ikke hatt store problemer i hverdagen på grunn av det. Noen dager er verre enn andre. Hos meg sitter det nederst og litt ut til sidene i ryggen. Kjenner det særlig etter at jeg har sittet en stund, uten å røre på meg. Det gjør vondt å bøye seg ned og å reise seg opp, i tillegg til de første skrittene etter at jeg har reist meg opp. Noen ganger er det også vondt bare å vende seg i sengen. Er heldigvis ikke så ille enda, da :)
 
Jeg har vondt i korsryggen, mot venstre side, med strålinger ned i venstre bein og i hofta på venstre side. Er vondt å stå mye/lenge, sitte for lenge på harde stoler, og veldig vondt å gå trapper. Er en pressende smerte ca konstant, men strålingene er de som er værst :/

Dette var akkurat som jeg skulle skrevet selv. Ringte legen i dag og fortalte om smertene mine, og hun sa det kunne være tidlig bekkenløsning. Blir spennende å se i morgen..
 
Hatt bekkenløsning i nesten 2 år etter siste svangerskap, med fysiotrening i 2 år også. Ble bekvitt det og gravid igjen nå når gutten min er 3 år. Kjenner bekkensmertene kommer tilbake, så er allerede i opptrening hos fysio igjen. Vært det siden uke 8. Gull verdt for å forebygge også :)
 
Aldri vørt gravid før, så aner ikke hvordan det kjennes ut. Den siste uken har jeg hatt vondt akkurat som om du skulle ha trent rumpe og nedre del av rygg. Pluss at jeg har en utposning på en nerve fra før så har begynt å merke mer til det å :/ kjenner meg også igjen i det å ha vondt av å trå på venstre benet. Merker at det iler i bena/hofta når jeg sitter i sofaen. Mye mulig det er bekkenet mengåper virkelig ikke :(
 
Back
Topp