TERMINLISTE FEBRUAR 2019

De ulike terminkalkulatorene er ikke helt enige, men vi prøver oss på 8. februar. Jeg har et sterkt ønske om å føde hjemme i mitt eget hus på Gjøvik, så det håper jeg vi får lov til :)

Så spennende! Har du gjort det tidligere eller er dette din første?
 
Så spennende! Har du gjort det tidligere eller er dette din første?

Dette er min første. Jeg bodde i Nederland i fire år, og der er det hjemmefødsel som er normen. Det fascinerte meg veldig. Selv om det ikke er veldig vanlig i Norge lenger, så er det heller ikke helt uhørt. Forskning viser at det er minst like trygt (om ikke tryggere) å føde hjemme som på sykehus. Jeg gleder meg rett og slett til å føde!
 
Dette er min første. Jeg bodde i Nederland i fire år, og der er det hjemmefødsel som er normen. Det fascinerte meg veldig. Selv om det ikke er veldig vanlig i Norge lenger, så er det heller ikke helt uhørt. Forskning viser at det er minst like trygt (om ikke tryggere) å føde hjemme som på sykehus. Jeg gleder meg rett og slett til å føde!

Stilig! Så kjekt å høre om hvordan de gjør det i andre land. Tror faktisk jeg må gjøre litt forskning på dette :)
 
Stilig! Så kjekt å høre om hvordan de gjør det i andre land. Tror faktisk jeg må gjøre litt forskning på dette :)
Jeg synes det er veldig spennende! Norge føles egentlig litt som bakvendtland når det gjelder hjemmefødsel. Her må du jo betale for din egen fødsel om du vil føde hjemme. I Nederland er det motsatt. Der må du ha henvisning fra lege for å få føde på sykehus, og litt avhengig av grunnen til sykehusfødselen kan det godt hende du må betale en del selv.
 
17. Februar. St Olavs i Trondheim :)
 
Noen som har vært gravid før som kan fortelle litt om hva en kan forvente de neste ukene? Jeg er så spent, litt engstelig og føler hele situasjonen veldig vakker, men merkelig ☺️
 
Noen som har vært gravid før som kan fortelle litt om hva en kan forvente de neste ukene? Jeg er så spent, litt engstelig og føler hele situasjonen veldig vakker, men merkelig [emoji5]

Hehe første gang her men kjenner ikke no (nesten). 6+0. Ikke kvalm eller dårlig. Hører andre sier de et sykt trøtte og kvalme. Har ømme pupper da, og litt mer lett-irritabel enn vanlig. Noen sier de "følte" at det var noe der med en gang, jeg føler det ikke[emoji38] Kommer vel mer etterhvert.
 
Hehe første gang her men kjenner ikke no (nesten). 6+0. Ikke kvalm eller dårlig. Hører andre sier de et sykt trøtte og kvalme. Har ømme pupper da, og litt mer lett-irritabel enn vanlig. Noen sier de "følte" at det var noe der med en gang, jeg føler det ikke[emoji38] Kommer vel mer etterhvert.
Litt godt å vite at det ikke behøver være noe heller, så en ikke blir stresset om en ikke kjenner symptomer:) takk for at du delte:)
 
Back
Topp