Terminforandring på OUL

Tror nok ikke jeg blir flyttet. Siden jeg har lange sykluser så visste jeg at mensterminen ikke stemte, og at det mest sannsynlig skjedde rundt julaften. Menstermin skulle tilsi 07 september.

Tok tidlig UL for å finne ut hvor lang jeg var på vei og hun anslo termin 20 september, og hun oppga den samme på den andre TULen. Så var jeg på fosterdiagnostikk og de havnet på 19 september, og sa at det var den terminen som skulle gjelde samme hva OUL sier. Så vil bli overrasket om OUL viser en annen termin :)
Tok også duotest, men her sa jm at det var OUL termin som kom til å gjelde?

På duotest så fekk vi termin 10.sept - som stemmer med det eg sjølv trudde ut i frå el (tok tester for å vere sikker på at vi traff :) ). Håper på at det er feil - ønsker termin 1-2 dager før slik at eg får ks i slutten av august og ikkje starten av sept.
 
Tok også duotest, men her sa jm at det var OUL termin som kom til å gjelde?

På duotest så fekk vi termin 10.sept - som stemmer med det eg sjølv trudde ut i frå el (tok tester for å vere sikker på at vi traff :) ). Håper på at det er feil - ønsker termin 1-2 dager før slik at eg får ks i slutten av august og ikkje starten av sept.

Virker som det er litt forskjellig hva de sier. Legen som jeg var hos på Riksen sa at fordi deres undersøkelser var mer detaljerte og nøyaktige så var det det som skulle gjelde. Snakket med min vanlige jordmor i går og hun sa det var visst en diskusjon blant enkelte. Så får bare se. Nå har jo uansett ikke min termindato svingt med mer enn en dag så langt :)
 
Hva gjør de med oss som har IVF? Jeg kan jo fortelle dem på klokkeslettet når egget ble befrukta :p
 
Tror nok ikke jeg blir flyttet. Siden jeg har lange sykluser så visste jeg at mensterminen ikke stemte, og at det mest sannsynlig skjedde rundt julaften. Menstermin skulle tilsi 07 september.

Tok tidlig UL for å finne ut hvor lang jeg var på vei og hun anslo termin 20 september, og hun oppga den samme på den andre TULen. Så var jeg på fosterdiagnostikk og de havnet på 19 september, og sa at det var den terminen som skulle gjelde samme hva OUL sier. Så vil bli overrasket om OUL viser en annen termin :)

Har lange syklusa eg og, og ba om tidli ul men fekk ikkje komme før i dag..

Greitt å få den nokolunde rett frå starten av:)
 
Var ikke du usikker på når du hadde blitt gravid, eller blander jeg med noen andre nå?
Termin-målingene de gjør fra uke 17-20 er rimelig bankers, men størrelsesberegninger etter uke 25 er med bob-bob. Hvis du er kjempeuenig i termindato kan du kreve en annen lege eller ul-jordmors vurdering[emoji4]

Det stemme, ba om tidli ul men eg fekk ikkje komme før i dag og då sa målingane 15+4-5 og ikkje 17+5 som eg har gått ut ifrå etter terminen legen ga ut i frå siste mens. Skal tilbake på oul den 25. April og skal få nøyaktig dato då, dei har ikkje fastsatt terminen endå:)
 
Hva gjør de med oss som har IVF? Jeg kan jo fortelle dem på klokkeslettet når egget ble befrukta :p
En venninne av meg med ivf-barn, viste egentlig endring i termin på oul, men der blei den gamle terminen stående. Men hu fikk en lang baby på 54cm, så sikkert derfor det var litt avvik der?!
 
  • Liker
Reactions: TKW
Jeg vet akkurat når jeg hadde EL og har lange sykluser. Derfor vet jeg at menstermin ikke stemmer.

TUL uke 8 viste 8+0 når jeg etter EL var 7+6.
TUL uke 12 viste 12+3/4 når jeg etter EL var 11+6.
TUL uke 13 viste 13+0 når jeg etter EL var 12+6.

Jeg holder meg til termin satt etter siste TUL i uke 13, da han er spesialist (jobber på Ahus ved siden av egen klinikk). Vet Ahus faktisk har gitt blanke i den terminen de har funnet på OUL, og heller satt den terminen som han spesialisten har satt på TUL[emoji33]

Så jeg tror ikke at OUL blir flyttet så mye [emoji4]
 
Er helt sikker på eggløsning +- 1 dag. Gikk på letrozol og holdt kontroll med temping og tester. Min termin er 3.10, men begge tul jeg har vært på sier termin 28.9. Ikke store forskjellene, men likevel spent på oul. Bedre å ha et par dager tidligere enn senere med tanke på overtid, synes jeg.
 
Er helt sikker på eggløsning +- 1 dag. Gikk på letrozol og holdt kontroll med temping og tester. Min termin er 3.10, men begge tul jeg har vært på sier termin 28.9. Ikke store forskjellene, men likevel spent på oul. Bedre å ha et par dager tidligere enn senere med tanke på overtid, synes jeg.
Det e det, huska det med første. Gjekk på pergo og viste nøyaktig når el var med god hjelp av sjukehuset, derfor at terminen måtte være 19. September men oul termin vart 25. September. Fødte 1. Oktober og var heilt på tuppa sida det va så lenge over tida :rolleyes: gjekk heilt fint då:happy:
 
Min ble flyttet fra 10 til 22. Men sist kom lillemor 14 dager før termin så vi får vente å se [emoji4]
 
Back
Topp