mammatilregnbuebaby

Første møte med forumet
Hei, håper noen kan hjelpe meg?

Jeg har en lang og komplisert svangerskapshistorie, mistet første gang i uke 21 pga av svak livmorhals, og hadde deretter hastekeisersnitt i uke 32.

Nå er jeg endelig gravid igjen etter mange runder med IVF, men ingen kan gi meg et godt svar på når jeg har termin.

Dette er viktig for meg fordi jeg må ha keisersnitt igjen, og vil helst unngå hastekeisersnitt da livmoren min kan revne.

Ahus hvor jeg skal ha KS vil de sette termin og keisersnitt ut i fra IVF termin (ikke størrelse på baby), men de er usikre på når det er.

De amerikanske IVF kalkulatorene gir en dato, St Olav gir en dato (der IVF fant sted), og gynekologen på en fertilitetsklinikk gir en dato. Alle med 1-2 ukers variasjon (24. des til 9. jan).

Dette svangerskaper har vært preget av blødninger, smerter, innleggelser, og jeg kjenner at denne usikkerheten preger meg veldig og fyller meg med mye angst.

Dere som har fått satt termin ut i fra IVF, hvordan ble det gjort og følte dere at det stemte?

På forhånd tusen takk <3
 
Høres ikke kjekt ut med alt den usikkerheten. Eg har hatt 2x ivf og begge gangene har eg fått termin dato på tidlig ultralyd på ivf klinikken, og fått beskjed om at den gjør de ingenting med siden den er så prisis som det går an å få det. Både hos jordmor og på ordinær ultralyd.

Hadde innsetting fredagen etter påske og har fått datoen 25.12.
 
Høres ikke kjekt ut med alt den usikkerheten. Eg har hatt 2x ivf og begge gangene har eg fått termin dato på tidlig ultralyd på ivf klinikken, og fått beskjed om at den gjør de ingenting med siden den er så prisis som det går an å få det. Både hos jordmor og på ordinær ultralyd.

Hadde innsetting fredagen etter påske og har fått datoen 25.12.
Signerer denne.. fikk også termindato på tidlig ultralyd i uke 7.. så alle har forhold seg til denne.. hadde innsett 15.03 og fikk termindato 05.12.. masse lykke til i dette svangerskapet:)
 
Tusen takk for svar!

På Ahus vil de nå bare ta utgangspunkt i IVF datoen, men hvordan de regner ut denne er forskjellig fra lege til lege virker det som.

På mandag fikk jeg termindato 3. januar men nå har den blitt flyttet til 31. desember (legen ringte for 5 min siden). Innsett var 7. april med 3-dagers embryo.

Føler at jeg kan slå meg til ro med den datoen, keisersnitt nå satt til 12. desember. Har føltes som verdens lengste svangerskap med mye redsler fra første stund (mistet tvilling og mange innleggelser) så det er deilig å kunne se frem til en dato, så fremt det ikke blir hastekeisersnitt før den tid da.

Lykke til til dere andre også :)
 
Fikk termindato på første ultralyd i uke 8, satte inn embryo 18.3, og har termin 10.12. I følge ordinær ul så stemte denne datoen :) Du må ha masse masse lykke til og håper alt går bra denne gangen :)
 
lure litt på noko iforbindelse med detta eg óg. Tenkte det var greit å spørja her i denne tråden sjøl om eg tilhøyrer november. Korleis blir da når eg hadde fryst embryo frå uttak månen før, nokon so veit korleis detta blir rekna ut? Hadde innsett 4.mars, fekk termindato 20.november av ivf klinikken, men 25.nov av den ordinære ul på sykehuset. E 25.nov som står som termindato på arket mitt no.
 
Back
Topp