Telttur med barn

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det lov å sette opp telt på de fleste campingplasser rundt omkring? Og har noen tips til å dra på telttur med barn? Tenkte å teste ut dette i løpet av våren :)
 
Ja man skal kunne telte på alle campingplasser :) Telttur med barn er supergøy, både til fjells og på camping! Hvor gamle et barna? Vet ikke om jeg kommer på konkrete tips akkurat nå, var det noe spesielt du lurte på da?
 
Ja man skal kunne telte på alle campingplasser :) Telttur med barn er supergøy, både til fjells og på camping! Hvor gamle et barna? Vet ikke om jeg kommer på konkrete tips akkurat nå, var det noe spesielt du lurte på da?
Barna er 3.5 og 1. Nei bare tenkte om det var noen lure ting jeg burde tenke på som jeg ikke har tenkt på :D
 
Barna er 3.5 og 1. Nei bare tenkte om det var noen lure ting jeg burde tenke på som jeg ikke har tenkt på :D
Hvis du tilhører den delen av landet der det er mørkt på natta er det lurt å ha en pitteliten lommelykt fast i en liten karabinkrok, så kan du henge den fast i telttaket og ha lett tilgjengelig nattlys hvis behovet plutselig oppstår.

Også litt avhengig av hvor i landet du bor, men er det veldig kaldt om natten anbefaler jeg å kle barna som du gjør når de ligger ute i vogn, tynn ull innerst og deretter supplere med det som trengs for å holde de varm i soveposene. Bruk balaklava lue, da er det ingen irriterende klumper. Men er du så heldig at det er varmt nok om natten til å sove i bare undertøy så er det veldig lettvint :p

Tynne snorer for å henge opp inni teltet, slik at klærne kan henges opp. De blir fort klamme hvis de bare ligger nedi bunnen.

Min gutt har alltid hatt med kosebamsen sin, og når han er i full aktivitet ute helt til leggetid går det som regel ikke lange tiden før han sovner. Likevel har det vært noen kvelder der vær eller mygg har jagd oss alle tidlig inni teltet, da er det fint med rolig tidsfordriv. Vi har spilt yatzy og kortspill, men det er nok dine litt for unge til. Eventyr gjør nok heller susen der :) Kanskje tegnesaker?
 
Back
Topp