Tanker på veien

x1xDaskepott

Elsker forumet
Fin plass dette her! [:)] Kjekt og interessant å lese andres erfaringer og kanskje dele litt egne...
Føler at jeg har behov for å skrive en dagbok nå, for min egen del, sånn at jeg kan få blåst ut mine frustrasjoner litt annonymt[:)]
 
Jeg er veldig fornøyd med livet mitt sånn det har blitt! Ganske snart 25 år bor sammen med min kjære (snart 30 år) i et kjempefint hus vi nettopp har bygget:) Har variert arbeid med flotte kolleger, og mine egne hobbyer på si. Mannen min har en kjempebra jobb og jeg er veldig stolt av han. Likevel føler jeg at det er noe som mangler nå. Jeg ønsker meg så veldig barn!
 
Vi har jo lagt opp livet vårt til at vi skal ha barn, men jeg får ikke til å snakke med samboeren min om dette! Han sier "jada, snart skal vi få barn" "jaaaa, kanskje det" og "snart kjære" hver gang jeg tar opp temaet (og det begynner å bli ofte) Han er jo helt med på at vi skal ha barn sier han, og i over 2 år nå har han sagt "senere". Jeg har hatt full forståelse og vært tildels enig med han i dette, helt til nå... Han har sagt før at han vil at vi skal være forberedt med tanke på plass, økonomi og tilrettelegging før vi får barn, og det er jo kjempebra! Ansvarlig og modent svar... Men, nå er vi jo klar, og fortsatt sier han bare "jaaaa, kanskje det... ikke så lenge til" Blir gal av dette jeg.... Er kanskje bare jeg som er irrasjonell og utålmodig??
 
-Daskis.
 
Hehe, dere er bare på forskjellige steder i modningen. Noen blir jo aldri helt klar, sånn som meg... Venteventeventevente... festing er moro... reise er bra... kose oss alene er topp... og VIPS! så har det gått noen år [&:]
 
Har du snakket skikkelig med ham? Fortalt hvor mye det betyr for deg, og ikke bare "mast i forbifarten"???
 
Ønsker deg uansett velkommen, og LYKKE TIL!!! [:D]
 
Ja, jeg har vært litt frem og tilbake selv jeg, så skjønner det veldig godt...
Men tenker, han er jo faktisk 30 år nå da, og har fast stabil jobb, og stabilt forhold hjemme, ordentlig "familiehjem" og familiebil, og da skjønner jeg bare ikke hva han venter på! Vi fester sjelden og jeg er iallefall klar som et egg!
Jeg har iallefall forsøkt å snakke ordentlig om det, men så føler jeg at det blir litt anspent stemning og så bare gir jeg opp... Jeg vil jo ikke mase heller da.
Jeg skal gjøre et forsøk til i kveld, så får vi se[:)]
 
Det er alltid lurt å ta en ordentlig prat om det [:)]
Jeg ventet leeeeenge på at mannen skulle bli klar, og hadde sagt til ham at nå var det kun han det stod i, og at det var fullt opp til ham. Når han var klar, skulle det skje. Ikke lenge etter kom han og sa at han synes jeg skulle slutte med pillen etter sommerferien [:)]

Det kan virke som menn ikke alltid tenker som oss, altså, slik du ser det ligger alt til rette for et barn, imens for ham kan livet gå på skinner akkurat nå, og han tenker ikke på hva som evt er gjort plass til [:)]

Lykke til med praten, håper dere kommer frem til noe dere begge er glade for [:)]
 
Prata med mannen i går, og det kan virke som om vi er enige nå! [:D] MEN, jeg tar ingenting forgitt før det ligger en baby og spreller i magen min[;)]
 
Han spurte om jeg var heeeelt sikker på at jeg ville ha barn, for det virket som om det bare var i perioder jeg hadde lyst... Saken er at jeg har lyst hele tiden, men i perioder så har jeg så UTROLIG lyst på barn! Det er sånn at jeg nesten begynner å gråte hver gang jeg ser en liten en på tv og sånn, og det er jo litt puslete[;)] Da jeg var ferdig å forklare dette, så fikk jeg bare et lurt smil og svar "det er jo en grunn til at vi har bygget huset og kjøpt familiebil da kjære" Og det tar jeg som svar nok for denne gang! [;)]
 
Jeg slutta på pilla før jul, fordi jeg ikke tålte den, så det har gått i gummi her i gården... Men i går, så ba jeg om en liten skuldermassasje for jeg var så stiv (absolutt ikke utspekulert[;)])og det endte vel heller sånn  og uten "innpakning" hehehe...
og etter kalenderen så er det el i dag, men jeg tror kanskje det var i går, for kjente sånn murring som jeg bruker å kjenne når jeg tror det er noe på gang! Så hvem vet.... Det er på ingen måte sånn at jeg blir kjempeskuffa dersom  det ikke blir baby på første forsøk, jeg er forberedt på at det kan ta tid, og det er helt greit... så lenge produksjonen er i gang! [:D]
 
Takk for innlegg! Godt å høre at det ikke er bare jeg som har slitt med dette[:)]
 
Åh, så koselig [:D]
Godt dere er på samme sted nå da [:)]
Lykke til, satser på klaff på første forsøk, vel [;)][:D]
 
Ja, det hadde på ingen måte gjort noe det altså, men er forberedt på at det kan ta tid.. så får vi se hva tiden bringer.... [:)]
 
Sitter på jobben jeg, sent på natt... Er sinnsykt trøtt siden jeg jobba 9 timer på dagen i dag også, kjenner at det skal bli godt å komme hjem i senga om 7-8 timer! [:)]
 
Begynte å tenke på en sak i dag... Jeg trener ganske mye, siden jeg jobber som treningsveileder, lurer på om det har noe å si når man prøver å bli gravid.... hm.. det må jeg undersøke litt...
 
Heisann! Overdreven trening kan jo føre til at man mister eggløsning og/eller mens. Men så lenge du er vant til å trene så mye og har regelmessige menstruasjoner og ikke er undervektig kan man vel trygt trene når man prøver. Når du blir gravid anbefales moderat trening, sjekk disse linkene
 
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.4684936
 
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.4823292
 
og denne filmsnutten fra puls; http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/122817
 
Hei ! Tittet litt i dagboka di jeg[:D]
Så koselig da at dere er på samme ståsted. Dere må ha lykke til med prøvingen. Blir spennende å se om det klaffer på første forsøk[:D][:D]
 
Takk for tips og innlegg! [:)] Veldig koselig!
 
Jeg har aldri hatt problemer med mens eller lignende pga trening, er ikke akkurat på elitenivå heller, så regner med det går fint sånnsett.. tenker mer på om jeg kanskje stresser kroppen for mye, men det jeg har lest hittil lover bra[:)]
 
AnetteN: Koselig at du titta innom da[:)] Ja, tenk om det hadde klaffa så fort! Men har ingen store forhåpninger egentlig, tar det som det kommer! Tok det lang tid for deg?
 
 
 
Velkommen inn i dagbokgjengen!
Så flott at dere har bestemt dere for å prøve da[;)]
Håper spiren sitter fort[:)]
Lykke til med prøvingen!!!
 
[:)]Tusen takk!
Er fryktelig spennende dette! Blir kjempe glad hvis det går på første forsøk, men på en måte så hadde det vært veldig kos med en vår-baby også! [:)]
 
 
I dag er det 6. mars, og du er på dag 16 av syklusen. Det er 1 dager siden eggløsningen, 5. mars, og 12 dager til en graviditetstest kan være positiv.
 
...jeg tror jeg ligger ca en dag forann skjema her, men det vil tiden vise[:)] dvs at jeg kan teste når jeg får besøk av søstra mi og nevøen min!! Jippididooooo! [:)]
 
Innom og ønsker en god helg.
Planer for helga eller?
 
God helg til alle sammen som gidder å titte innom her også! [;)] Og spess til Angelicka23 da!
Planer for helgen:
 
*Treningstime dvs. jobb i ettermiddag fra 17-18, etter det skal jeg være slappfisk på sofaen med potetgull og brus resten av kvelden! Se alt som tvn har å by på en fredagskveld[;)]
 
*I morra skal jeg kjøpe spisestuebord(kanskje) eller ny stasjonsvogn, eller begge deler på en gang! Hehehe
 
Og så skal jeg ellers bare være slapp i fisken! [;)] Nå er jeg trøtt etter 14 timers arbeid, men skal lage meg en ny playlist til treningstimen nå, og så skal jeg spise litt og slappe av til ca halv 5!

Hva skal dere andre finne på for noe gøy da?[:)]
 
Yo[8D]

I påsken får jeg besøk av min lille herlige, aldeles nydelige nevø... og i den anledning måtte jeg jo shoppe litt[:D] Jeg har kjøpt reiseseng, dyne, sengetøy og pledd... neste uke skal jeg kjøpe badebalje og leker og sånn.. bare litt sånn han har noe å kose seg med når han er på besøk hos tanta si[;)] Dessuten håper jeg at jeg får bruk for det selv en gang (ganske snart)
I dag har jeg passa barn på jobb, herlige småtroll [:)] Tenker hele tiden på hvordan det ville vært å ha en sånn liten en selv... Helt min egen, som jeg faktisk kunne ta med meg hjem igjen..... Fantastisk tanke... Jeg har planlagt barnerommet også jeg... Men det hadde jeg ferdig planlagt i hodet mitt før huset sto ferdig også da. Det skal bli så fint! Håper jeg får ei lita prinsesse, så kan jeg male askepott-slottet på veggene, og kjøpe rosa sukkersøtt sengetøy, og hvit stellekommode.... Eller en liten prins, med tøffe rallybiler på veggen, og blå og grønne skjønne gutteklær.... Håper iallefall det blir en av delene, SNART! [:)]
 
Ja, jeg har også en sånn forestilling om at jeg "forhekser" hele opplegget hvis jeg styrer for masse og tenker for masse.. men nå kan jeg skylde på at det er tanterolla som styrer innkjøpene[;)] Og det er det jo forsåvidt også, hadde nok aldri kjøpt noe hvis ikke...
 
Jeg ser også så mye fint overalt, og så tenker jeg "tenk om de slutter å lage søtt barnetøy til jeg får barn" hehehe... heller lite sannsynlig!
 
Ønsker deg en god helg Ivara, og at din spire også sitter som støpt snart! [:)]
 
Kjæresten min ringte nettopp, og så diskuterte vi litt, og så ble vi enige om at vi skulle slå til på den bilen han var å så på... Så da har vi kjøpt fin ny bil... stor og romslig stasjonsvogn[:)] Med 220 hk som jeg kan leke meg med[:D]
 
Jeg er forresten helt hekta på dette nettstedet her nå.... Har vært her en del timer den siste uka ja[;)]
 
Idag er jo den perfekte tv-kvelden og da! Norske talenter er jo bare SÅ gøy[:)] Høres ut som en koselig helg du har foran deg.
Gratulerer med ny bil forresten!!!
 
Back
Topp