Tanker om flere barn?

Har to eldre fra før , som det er 19 mnd mellom, og venter tredjemann i midten av desember og det blir nesten 3 år mellom mellomste og mageboeren :) Dette er siste barnet, ønsket oss tre og det `holder` for oss :happy: Setter inn spiral etter fødsel :happy:
 
Jeg ser for meg at vi vil ha en til, men vi får se hvordan det går med første først tenker jeg.
Kommer ikke til å begynne med prevensjon da jeg får så mye bivirkninger av det og lurer på om det er grunnen til at det tok lang tid å bli gravid også.. Så nå blir det mannen sin tur :)
 
Jeg ser for meg at vi vil ha en til, men vi får se hvordan det går med første først tenker jeg.
Kommer ikke til å begynne med prevensjon da jeg får så mye bivirkninger av det og lurer på om det er grunnen til at det tok lang tid å bli gravid også.. Så nå blir det mannen sin tur :)

Mannen sin tur å bruke gummi, mener du?
 
Venter nr.2. Kommer nok ikke til å begynne på prevensjon da vi måtte ha hjelp til å bli gravid denne gangen. Første ble til uten hjelp, så fullt klar over at den kan skje igjen. Viss det skjer så er det barnet hjertelig velkommen :)
 
Venter nr 2 nå.
Ønsker gjerne en nr 3, men mannen sier det er nok. Er hans 5’te som kommer nå.
 
Dette er første barnet i en alder av 36, og vi vil gjerne ha søsken til mini så kan jo ikke vente så altfor lenge på å prøve igjen.
 
Dette er første, og vi ønsker oss hvertfall to :) Men med prøverør så vet vi ikke hvor lang tid ventetiden er når det kommer til frys (har 6 stk på frys <3 ), så vi må nok begynne å planlegge nummer to ganske rask etter denne. Så sant vi ønsker oss flere etter denne da :p Typisk oss hadde jo også vært å bli gravid på egen hånd, etter 4,5 år uten suksess, men vi dropper prevensjon etter fødsel :)
 
Dette er første, og vi ønsker oss hvertfall to :) Men med prøverør så vet vi ikke hvor lang tid ventetiden er når det kommer til frys (har 6 stk på frys <3 ), så vi må nok begynne å planlegge nummer to ganske rask etter denne. Så sant vi ønsker oss flere etter denne da [emoji14] Typisk oss hadde jo også vært å bli gravid på egen hånd, etter 4,5 år uten suksess, men vi dropper prevensjon etter fødsel :)
Jeg venter også min første, og det er også prøverør. Jeg har lav ovarierespons, så ingenting på frys. Jeg har lyst på et barn til, men må se an hvordan det går etter at denne ungen har kommet til verden.

Skal jeg ha en ny runde med prøverør så bør jeg mer ned i vekt enn jeg gikk sist, i håp om at eggstokkene da vil respondere bedre. Og jeg vet ikke om jeg klarer så stor vektnedgang når jeg ammer og har ansvar for et lite barn.

Samtidig bør jeg ikke vente for lenge heller, fordi ovarieresponsen ikke blir bedre med alderen akkurat.. Så jeg vet ikke.

Må se det litt an.
 
Nr 2 her og mest sannsynlig siste barnet. Begge disse er planlagt, så hvis det kommer en til er det ihvertfall ikke planlagt. Litt usikker på hvilken prevensjon vi kommer til å bruke pga sykdommen min blir påvirket av hormoner.
 
Dette er første, og før jeg ble gravid har jeg alltid sett for meg at tre er ideelt. Men etter dette ivf svangerskapet, som har inneholdt 4mnd med ekstrem svangerskapskvalme, 4 fine uker og resten besto av bekkenløsning, premature rier, forkortet livmorhals og prematur fødsel, blir det definitivt ikke mer enn to! Merker jeg ikke klarer å la være å bekymre meg for prematur fødsel ved et eventuelt søsken, for følelsen sitter sånn i. Men, fokuserer på å glede meg over den lille skatten min, og så satser jeg på at erfaringen fra dette svangerskapet blekner etterhvert, og at jeg kan få god oppfølging om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen. [emoji4]
 
Vi ønsker flere enn 1 barn, og mulig vi starter raskt igjen, pga ivf. Det kan jo ta lang tid å bli gravid... Men, så vet man jo aldri hvordan det blir, man kan jo bli spontant gravid på egenhånd og det er jo bare velkomment det. Men må se det litt an, mtp jobb og hvilken unge vi får. Ønsker ikke å bruke prevensjon etter fødsel. Vi får se :)
 
Dette er nr to og blir nok siste. Hadde jeg (og samboeren) vært ti år yngre kan det jo hende en til ville blitt vurdert, men nå nærmer jeg meg 39 når lillebror kommer så... (alltid like rart å skrive det tallet der, føler meg ikke en dag over 25 :p)
 
Blir ikke flere barn her. Nr 3 ventes nå. Ufattelig mye komplikasjoner under svangerskapene, inn og ut av sykehus, fødsler som jeg ikke får gjort det jeg helst skulle og er snart 30, så jeg skal steriliseres om det blir ks ellers skal jeg inn i februar for sterilisering :)
 
Back
Topp