Takkekort, en nødvendighet eller ikke?

Det er for å takke for barselgaver.

Gjerne et nærbilde, evt. flere bilder av nyfødte babyen, og ha med vekt og lengde, dato for når babyen kom til verden osv.

Mange som setter pris på det og blir rørt:)

Hver sin lyst ;) har aldri hørt om noen som har gjort det, syns det er litt overkill.
 
Nødvendighet føler jeg ikke det er, men allikavel noe jeg ser på som greit å gjøre. Jeg vet jeg ikke fikk takket sikkelig i dåpen til guttungen, da hovedpersonen selv ikke hadde en god dag :p
Vi sendte ut etter fødsel og etter dåpen.
Selv tar jeg vare på de vi får, synes det er koselig.
 
Nei, ikke nødvendigvis. Endel av de som har gitt takkekort når vi har vært på ting har ikke anerkjent gaven på noen annen måte.
De får noen andre til å pakke opp og skrive på liste. Og på enkelte tror jeg nesten de får andre til å stå for takkinga også.
Da føler jeg ikke at de bryr seg så veldig akkurat.
Aldri opplevd men jeg tenker vel uansett at takkekort er nok jeg da, så vi er forskjellige
 
Vi prøvde oss på å ikke lage etter dåpen, men fikk klar beskjed av flere i familien at det var forventet :p Så vi har gitt etter dåpen til ungene :) Forventer ikke å få selv, men synes det er koselig :)
 
Jeg syntes det er helt nødvendig, både til dåp, konfirmasjon og bryllup. Hadde blitt fornærmet hvis jeg ikke hadde fått, og tenkt at vi var glemt. Vi henger alltid opp takkekort på veggen eller stiller det opp på en hylle. Der henger/står de gjerne i lang tid før vi plukker de ned (alt etter hvor mange takkekort det er i den perioden). For min del handler det rett og slett om skikk og bruk :)

Det er jo koselig med brudebilder, bunadsbilder og babybilder :) Og kortet trenger ikke å ha kostet skjorten! Det er tanken som teller.
 
Jeg syns det er koselig å få. Sender også takkekort selv etter dåp og barsel gaver. Venter faktisk på takkekort for barselgaver i posten over helgen.
 
Jeg forventer det ikke. Men synes det er koslig å få.
Vi har laget takkekort når vi har hatt dåp, bryllup osv.
Når en får gaver i bryllup rekker en ikke å takke hver enkelt, siden det er masse folk og gavekort osv.
Da er det en fin anledning til å takke skikkelig med et takkekort.
 
Ja, for meg er det naturlig, slik er det "alltid" blitt gjort i min krets :) vi slo sammen takkekort for barsel- og dåpsgave :)
 
Jeg forventer å få det. Spesielt fra de som ikke deler bilder av ungene digitalt.
 
Jeg har sendt takkekort, er noe alle gjør i min familie. Pluss jeg synes det er en koselig ting å gjøre.
Jeg forventer ikke at alle andre gjør det, men synes det er fint å få :) Har tatt vare på alle jeg har fått.
 
Skal man sende etter bursdag og jul også da?
Dåp/barsel er jo én gang da, bursdag og jul kommer jo hvert år, så vil si at det er litt forskjell :) men jeg tenker at man gjør som man vil, ingenting er feil :) (søsteren min sendte ut et for barsel og et for dåp, jeg sendte ut kombinert, og venninnen mi sendte ikke ut noe.)
 
Back
Topp