Symptomer

Formen min ble gradvis bedre mellom uke


Formen min ble gradvis bedre mellom uke 12 og 13. :) Føler jeg har mye mer overskudd, og kvalmen er roligere - kun få bølger ila. dagen hvis jeg er sliten eller sulten. Ømme pupper har jeg fremdeles, og ligamentsmerter, og er litt tungpustet når jeg går tur - mer enn vanlig.. Føler neste magen vokser litt mer hver dag nå ... ;)

Godt det er flere :p ser på bilder og kjenner på turbuksa at magen har vokst en del siden sist søndag. Tungpustet er jeg også ved å gå tur eller bare gå opp trappa hjemme :p
 
Har bare vært bittelitt kvalm tidligere i svangerskapet, rundt uke 7-8. Nå er jeg 13+1 og denne helga har jeg følt meg ganske uggen. Blir bekymra for at det er et dårlig tegn:meh: Ble nemlig først uggen rundt tida fosteret døde da jeg hadde MA i høst. Men det var altså uke 7. Må også nevnes at jeg så et levende foster på UL på tirsdag, så sjansen for at det har gått galt er jo liten:)

Leste at noen skrev at de kutta ut vitamintilskudd og ble mindre kavlm. Skal prøve det og se om det hjelper!
 
Har bare vært bittelitt kvalm tidligere i svangerskapet, rundt uke 7-8. Nå er jeg 13+1 og denne helga har jeg følt meg ganske uggen. Blir bekymra for at det er et dårlig tegn:meh: Ble nemlig først uggen rundt tida fosteret døde da jeg hadde MA i høst. Men det var altså uke 7. Må også nevnes at jeg så et levende foster på UL på tirsdag, så sjansen for at det har gått galt er jo liten:)

Leste at noen skrev at de kutta ut vitamintilskudd og ble mindre kavlm. Skal prøve det og se om det hjelper!
Håper det hjelper deg! Er hvertfall verdt å prøve [emoji5]️
Skulle til å skrive at du fortsatt må huske folat, men man trenger kanskje ikke det etter 13+0?
Lykke til[emoji1]
 
Her ble jeg kvalm på dagen 6+0, og har vært kvalm hver dag siden, hele dagen. Er nå 8+4. Må jo bare gi seg litt etterhvert.
 
Håper det hjelper deg! Er hvertfall verdt å prøve [emoji5]️
Skulle til å skrive at du fortsatt må huske folat, men man trenger kanskje ikke det etter 13+0?
Lykke til[emoji1]
Har mange folattabletter igjen, så jeg lurer på om jeg bare skal ta de til det blir tomt. Hva tenker andre?
 
Har mange folattabletter igjen, så jeg lurer på om jeg bare skal ta de til det blir tomt. Hva tenker andre?
Fant dette på babyverden sin side:

"Etter de første tre månedene av svangerskapet, trenger du ikke like mye tilskudd av folat og kan redusere dosen. Da kan du enten fortsette å ta de samme tablettene, men annenhver dag, eller du kan ta multivitaminer som inneholder folat. 0,2 mg per dag er nok resten av svangerskapet."
 
Har mange folattabletter igjen, så jeg lurer på om jeg bare skal ta de til det blir tomt. Hva tenker andre?

Jeg ble ferdig med folat i uke 11, og slapp å kjøpe ny pakning, da jeg brukte en god stund før jeg ble gravid også [emoji5] fikk beskjed av jordmor at det holdt med å ta multivitaminer videre (har kjøpt nycoplus sin Mamma doser, der det er halvparten med mengde folat enn den dosen som man tar i første trimester) [emoji5] vet at ei venninne av meg gikk ferdig med folat til uke 16 eller noe, men det skulle ikke gjøre noe å ta lengre enn uke 12..
 
Dette er mitt 5 svangerskap og det virker som om alle symptomer i hele verden er kastet over meg denne gangen[emoji23] Hysterisk kvalm fra 6+0 til fortsatt og jeg er 11+2. Luktesansen er helt på tur og jeg blir kvalm av min egen sjampo som egentlig lukter nydelig. Uansett hvilken mat jeg spiser så er ettersmaken grusom, såååå ja, trivelig liksom. Men det er for en god sak, så jeg står han av[emoji23]
 
Flere som er ferdig med uke 12 og som har mye smerter i magen? Det stikker stadig på som om jeg hadde mensen, av og til bare på en side og andre ganger kjennes det som om noen putter er strikkepinne oppi der... så det gjør egentlig vondt på alle steder det kan «der nede» (ikke samtidig), dette kommer og går, når det først kommer kan det vare i ett par timer, men det kan gå ett par dager mellom hver gang. Bortsett fra de siste nettene hvor jeg har våknet av det. Er ikke super vondt men nok til at jeg merker det. Heldigvis er jeg hjemme så jeg kan bare legge meg rett ned og slappe av.
 
Flere som er ferdig med uke 12 og som har mye smerter i magen? Det stikker stadig på som om jeg hadde mensen, av og til bare på en side og andre ganger kjennes det som om noen putter er strikkepinne oppi der... så det gjør egentlig vondt på alle steder det kan «der nede» (ikke samtidig), dette kommer og går, når det først kommer kan det vare i ett par timer, men det kan gå ett par dager mellom hver gang. Bortsett fra de siste nettene hvor jeg har våknet av det. Er ikke super vondt men nok til at jeg merker det. Heldigvis er jeg hjemme så jeg kan bare legge meg rett ned og slappe av.
Jeg får slike stikkende smerter når jeg går.. Må sette meg en stund for at det skal gi seg [emoji28] i dag når jeg gikk tur kjentes det som om noen hoppet på eggstokker, blære og alt som er. Gikk heldigvis over.. Vet ikke om det er ligamenter eller bekkenet eller noe helt annet?!.. Er 15+
 
Back
Topp