Sykkel til fireåring

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Datteren min blir snart fire år og vi tenkte å kjøpe sykkel til henne i bursdagsgave. Ser at de fleste sportsbutikker har 12 tommer som er for 2-4 år, og 16 tommer som er for 4-6 år.

Datteren vår er ganske høy for alderen (ca 110cm), men har lite erfaring med sykkel. Hun brukte lang tid på å få dreisen på trehjulsykkel. I fjor arvet hun en tohjulssykkel med støttehjul som ikke var særlig god (veldig tung å trø.) Tror det var en 12 tommer.

Har så lyst å overraske henne med sykkel, men lurer på om hun burde prøve først?

Dere med fireåringer... hvilken størrelse har de på sykkelen sin?
 
Jeg ville tatt 16tommer. Min snart 4 åring er ca like høy og fikk 12 til 3årsdsgen. Den går fint til han, men kunne godt hatt en større ;)
Men du kan jo prøve i en sportsbutikk, selv om det skal være en overraskelse, så kan man jo prøve i forbindelse med noe annet ;)
 
Prøv først. Størrelsen har lite å si for hvor tungtrådd den er, eller hvor stor avstanden er mellom styre og sete osv, da det er store variasjoner innenfor de ulike størrelsene. :)
Du kan jo alltids overraske henne ved å kjøpe den på bursdagen hennes. :)
Gøy å skulle prøve den, også si: "Ja, men da tar vi den da, gratulerer med dagen!" :)
 
Min gutt er 4,5 og har 16". Han sykler gjerne på storesøsteren sin 20" også...

Anbefaler Diamant Ultra- den er lett og fin :)
 
Det finnes 14" også. Ikke flust av dem, men XXL har en ganske rimelig en, også har du jo Frog bikes og Woom som er hakket stivere i pris, men veldig lette. Uansett ville jeg tatt med ungen og prøvd først, ja. [emoji4]
 
Gutten min fikk frogbikes14 når han ble 3 år. Helt perfekt! Nå er han 4,5 og bruker den enda. Helt topp! Han kunne godt ha hatt 16 også nå ser jeg. Når han blir 5 år så skal ha få en 20 med gir.

Anbefaler virkelig Frogbikes!!
 
Gutten min fikk frogbikes14 når han ble 3 år. Helt perfekt! Nå er han 4,5 og bruker den enda. Helt topp! Han kunne godt ha hatt 16 også nå ser jeg. Når han blir 5 år så skal ha få en 20 med gir.

Anbefaler virkelig Frogbikes!!

Signerer denne. Anbefaler Frogbikes. :)
 
Back
Topp