Sykemeldt?

Augustspire2018

Forelsket i forumet
Hei!
Er det andre her som også er 100 % sykemeldt for tiden? Jeg sliter med dårlig form, oppkast, lavt bt m.m. vært sykemeldt i 2 uker nå. Sliter veldig med dårlig samvittighet for jobb. Startet i ny jobb i sommer og føler veldig på at jeg et borte allerede. Hadde Hypermesis i forrige svangerskap, så har lært at man bare må ta hensyn til seg selv, selv om det er kjedelig å være hjemme. Kan legge til at jeg også har en liten gutt fra før som ble født i 2018.
 
Ikke enda, men har bare 60% stilling. Kjenner dog jeg må trappe ned snart, har også en født i 2018. Aktiv kar også.
 
Jeg jobbet 100% med tilrettelegging fram til ferien 1 juli. Startet jobbe redusert/med tilrettelegging 22 juli, men etter 3 uker måtte jeg gi meg. Sliter veldig med bekkenet og selv om jeg unngikk tunge stell og løft ble det såpass mye gåing at jeg nærmest gråt fordi jeg knapt klarte kjøre hjem fra jobb. Er nå hjemme på tredje uka og hadde aldri klart vært på jobb nå pga bekkenet. I tillegg har jeg vært mye igjen kvalm siste uka.
 
Jeg er 100% ufør fra før av. Og hadde nok ikke klart å være noe særlig i jobb uansett pga slapphet og får fort kynnere og vondt i rygg og bekken
 
Er sykemeldt 80% fra denne uka. Godt altså.
Er kvalm, kaster opp, bekkenvondt og generelt meget lite energi.
 
Jeg er sykemeldt 100%fra igår...
Plutselig kroppen sa stopp.
Har kjempe dårlig samvittighet pga jobben, men dessverre klarer ikke lenger å jobbe...
Håper det hjelper med liten pause, så vil prøve å jobbe igjen etter sykemeldingen.
 
Ble nødt til å be om SM denne uken for å i det hele tatt kunne klare å forberede meg til eksamen som er neste uke... Var dårlig før og i helgen med svimmelhet og dårlig mage/løs avføring. Får også dårlig samvittighet, men er jo helt klin umulig for meg å jobbe, være mamma for to småbarn og i tillegg lese til eksamen. Skal ha veiledning med hun barnepsykiateren som har ansvaret for meg (mtp eksamen) og har time hos bedriftslegen i morgen for å snakke om tilrettelegging i jobb og om hva jeg kan og ikke kan gjøre i jobb.
 
Jobber i bhg og er sykemeldt 50 % fra en full stilling. Har som mål å klare ut denne mnd. Men kjenner at energien er på bånn og ryggen sier snart nok .. Dårlig samvittighet skal du ikke ha hvertfall :happy: vet det er lett å si, men man må tenke på helsa og ikke minst babyen først og fremst.. :love7
 
Jeg er sykemeldt 100% fra jobben resten av svangerskapet, da jeg sliter en del med bekkenløsning og jobben min ikke har mulighet til å omplassere/tilrettelegge. Har vært i samtale med både jobb og lege, og de var enige i at min helse står først og dette var den beste løsningen for alle parter :happy: Jobber alene på skift, så ingen som kunne avlastet meg - og formen dag for dag er altfor uforutsigbart at det vil koste de mer å ha meg i jobb enn å ha en annen inne fast for meg.

Utrolig kjedelig å være hjemme de dagene jeg føler meg bra, men de tunge dagene kunne jeg ikke rørt meg utenfor døren :dead:

Slapper altså mest mulig av før gutten vår kommer i starten av Desember :joyful: 9 år siden sist jeg fikk barn (jente), så dette føles nytt og spennende!
 
Er i uke 26 og jobber på lager og fikk tilrettelegging fra dag en. Måtte gå hjem fra jobb i dag fordi jeg ikke klarte å gå, får sånne stråler på høyre bakdel som har kommet og gått men i dag var det mer intens og de forsvinner ikke. Det spiller ingen rolle om jeg er fysisk eller aktiv. Jeg står en del på jobben når jeg kjører truck og det blir en del bøying men jeg får tatt så mange pauser jeg vil, jeg merker at magen er i veien og jeg tror også jeg blir mer sliten av det.
Jeg skal på kontroll hos jordmor i morgen, da får jeg snakket med henne, og blir nok en time hos legen for å se om jeg kan få sykemelding.
 
Er i uke 26 og jobber på lager og fikk tilrettelegging fra dag en. Måtte gå hjem fra jobb i dag fordi jeg ikke klarte å gå, får sånne stråler på høyre bakdel som har kommet og gått men i dag var det mer intens og de forsvinner ikke. Det spiller ingen rolle om jeg er fysisk eller aktiv. Jeg står en del på jobben når jeg kjører truck og det blir en del bøying men jeg får tatt så mange pauser jeg vil, jeg merker at magen er i veien og jeg tror også jeg blir mer sliten av det.
Jeg skal på kontroll hos jordmor i morgen, da får jeg snakket med henne, og blir nok en time hos legen for å se om jeg kan få sykemelding.
Prøvde å få time hos fysioterapeut men det er vanlig med 2-6 måneder ventetid .... hjelp.
 
Prøvde å få time hos fysioterapeut men det er vanlig med 2-6 måneder ventetid .... hjelp.
Spørs jo selvsagt veldig hvor du bor, men du trenger jo ikke henvisning til slik lengre så ta en time privat? Eller hør om jobben har noe gjennom forsikringer der og kanskje de dekker noe? Sykemeldes du bare delvis vil det være forebyggende også for jobbens del mtp at du klarer å jobbe lengre.
 
Var hos bedriftslegen for jobben jeg skal begynne på i oktober og med en gang jeg nevnte jobb i barnepsykiatri ville han ha meg på svangerskapspenger med en gang. Sa det var litt komplisert siden jeg begynner nå i ny jobb (er under utdanning og bytter jobb hvert år), så han satt meg på en del begrensninger som å ikke ha kontakt med barn under 6 år eller barn med adferdsproblemer. Får se hvordan det går fremover, mens syns det er litt vel tidlig å gå ut av jobb akkurat nå. Skal se an formen og se hva gyn sier mtp at det er snakk om høyrisikosvangerskap.
 
Back
Topp