Sykemelding på ny jobb

Blomst24

Betatt av forumet
Hei.

Jeg er i dag 11+5 uker på vei. Har i det siste vært kvalm og veldig svimmel. Klarer egentlig ikke å stå oppreist så lenge pga svimmelhet og må spise konstant for å dempe kvalmen. Jobber 100% i skole og føler meg ubrukelig. Er så sliten og trøtt samt svimmel og kvalm hele tiden. Men har jobbet i kun 2 uker så jeg får dårlig samvittighet dersom jeg sykemelder meg, men jeg klarer virkelig ikke. Samtidig så tror jeg ikke at jeg har rett til sykepenger? Også må jeg bare tilføye at det er noen utagerende barn på skolen, og man må jo passe på. Føler jeg er veldig overbeskyttende iom at det er første barnet mitt. Men er det noen som kan gi meg råd og tips ?
 
Har du gått ifra et arbeidsforhold til et annet? da har du mer rettigheter ifht til sykemelding og lønn...

Men uansett du må ta vare på deg selv og baby i magen og du får fri uansett men risikerer at du ikke får penger...
 
Jeg hadde sommerferie før jeg startet på ny jobb. Lønna er forhåndsbetalt alt. Men tenker sånn uansett på om arbeidsgiver får penger fra nav eller om de krever at jeg må jobbe dagene i august?

Tvang meg selv noen dager, men i dag har jeg vært veldig dårlig.
 
Jeg hadde sommerferie før jeg startet på ny jobb. Lønna er forhåndsbetalt alt. Men tenker sånn uansett på om arbeidsgiver får penger fra nav eller om de krever at jeg må jobbe dagene i august?

Tvang meg selv noen dager, men i dag har jeg vært veldig dårlig.
Snakk med legen din. H*n vet forhåpentligvis litt om rettighetene dine også. Dersom det var vanlig sommerferie (ikke ulønna) tror eg ho over meg har rett ang sykepenger, men de betales fra nav fra dag 1 istedenfor dag 16 som er vanlig.

Og kan gi råd ang utagerende barn, mulig du skulle fått svangerskapspenger (heter det det?) helt eller gradert om det ikke er mulig å flytte deg fra de utagerende ungene.

Brukes når mor har en jobb som er farlig for barnet og det ikke går an å omplassere/gi andre oppgaver i graviditeten, dvs fare for slag, arbeider med mye kjemiske stoffer eller annet. Barnet ligger beskyttet i livmora enn så lenge (tror de sier ar f.eks karate ikke er et problem første trimester), men etterhvert blir det jo mer eksponert.
 
Er du dårlig så er du dårlig. Det er uansett legen din som bestemmer om du skal sykemeldes, ikke du
 
Back
Topp