Syalong - babynest

Så flott den ble! Hva bruker du som fôr inni?

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
Plate vatt i bunn og fiberfyll i "pølsa". Begge kjøpt stoff og stil.

ImageUploadedByBV Forum1372667632.994619.jpg


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Vis vedlegget 20630
Står igjen noe hånd søm, klipping av løse tråder samt at jeg må bli enig med meg selv om jeg skal ha snor stopperer eller ikke. Alt i alt ganske fornøyd med


Venter ei tulle 4. Juli 2013

Så fint det ble!

Her kom jeg ikke i gang med klippingen en gang i helga, fikk plutselig besøk av noen venner som ble helt til søndag, så da passa det litt dårlig å sette seg ned å sy. Men gubben har planer hver ettermiddag fra onsdag til søndag, så da tar blir symaskina stående på kjøkkenbordet noen dager ;-) Tror dessverre jeg også kjøpte det smaleste skråbåndet, eneste som fantes i riktig farge...
 
Jeg prøver meg gjerne på samsyprosjekter av babyklær og eventuelt ammepute når jeg er tilbake fra ferien (til helga ca)! :) jeg er ingen ekspert jeg heller på babyklær,men har sydd litt. Feks dressen som er profilbildet mitt her er en dress i merinoull i strl 56 med oppskrift fra Ottobre.


Så kjekt å høre! Jeg har sydd en pysj fra boka til Mari Melliot. Har veldig lyst å prøve meg på vinddressen som er i ottobre 1/13, men har ikke fått tak i bladet en gang enda. Så den bare på sykroken.no og nettsida til ottobre. Tenkte det kunen være greit med en vinddress til bæresjalturer tidlig på høsten. Ellers så har jeg kjøpt stoff til en forklekjole som jeg skal sy til dattera til et vennepar. Er litt usikker på om jeg bruker mønsteret fra Mari Melliot eller fra "sikk sakk".

Hvilke babyklær har du planer om?
 
Så fint det ble!

Her kom jeg ikke i gang med klippingen en gang i helga, fikk plutselig besøk av noen venner som ble helt til søndag, så da passa det litt dårlig å sette seg ned å sy. Men gubben har planer hver ettermiddag fra onsdag til søndag, så da tar blir symaskina stående på kjøkkenbordet noen dager ;-) Tror dessverre jeg også kjøpte det smaleste skråbåndet, eneste som fantes i riktig farge...
Det gikk greit med det smale skråbåndet, men jeg er sikker på at det hadde vært lettere å tre båndet;)
Gleder meg til å se din ferdig! Jeg lirer litt på om jeg ikke skal lage en til min venninne også, hun har termin i høst pg har ønsket seg et deilig teppe jeg skal strikke til henne, kunne vært kos med en matchende rede....


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Jeg har vært på Hilco i Tyskland og shoppa idag! Stoff til både babyrede,sengekant og babyklær (noen av stoffene er jersey). Gleder meg til å sy nå :-D

1372702747836.jpg
 
Så kjekt å høre! Jeg har sydd en pysj fra boka til Mari Melliot. Har veldig lyst å prøve meg på vinddressen som er i ottobre 1/13, men har ikke fått tak i bladet en gang enda. Så den bare på sykroken.no og nettsida til ottobre. Tenkte det kunen være greit med en vinddress til bæresjalturer tidlig på høsten. Ellers så har jeg kjøpt stoff til en forklekjole som jeg skal sy til dattera til et vennepar. Er litt usikker på om jeg bruker mønsteret fra Mari Melliot eller fra "sikk sakk".

Hvilke babyklær har du planer om?

Jeg har flere ottobreblader for fikk meg abbonement for årets barneblader og kjøpte noen gamle i tillegg,gjennom ottobre sine sider. De har så mye fint! Jeg har bladet du tenker på,men husker ikke hvilken dress du tenker på i farta for bladene ligger hjemme. Jeg har masse jeg har lyst å sy derfra. Planene før jeg dro var for to dresser,en tykk til vinteren og en litt tynnere til høst/vår. Pluss at jeg tenker å sy litt mer basic som bodyer og heldresser/pysjer. Har så mange lyster at tid kommer til å bli et problem :-D

Har laget en liten blogg hvor det lille jeg har sydd hittil ligger,hvis du har lyst å se.
siljasdrommer.blogspot.com
 
Jeg har flere ottobreblader for fikk meg abbonement for årets barneblader og kjøpte noen gamle i tillegg,gjennom ottobre sine sider. De har så mye fint! Jeg har bladet du tenker på,men husker ikke hvilken dress du tenker på i farta for bladene ligger hjemme. Jeg har masse jeg har lyst å sy derfra. Planene før jeg dro var for to dresser,en tykk til vinteren og en litt tynnere til høst/vår. Pluss at jeg tenker å sy litt mer basic som bodyer og heldresser/pysjer. Har så mange lyster at tid kommer til å bli et problem :-D

Har laget en liten blogg hvor det lille jeg har sydd hittil ligger,hvis du har lyst å se.
siljasdrommer.blogspot.com


Nå måtte jeg flire - vi har laga akkurat samme løvedressen med brune kanter!!! Det er bare at jeg har brukt trykknapper i stedet for glidelås...

Jeg har sett på denne vinddressen: http://www.sykroken.net/forum_vbull/forum/showthread.php?t=67029
Mulig du må være medlem for å se den, men helt supert forum for syinteresserte, så det er bare en bonus ;-)
 
Det gikk greit med det smale skråbåndet, men jeg er sikker på at det hadde vært lettere å tre båndet;)
Gleder meg til å se din ferdig! Jeg lirer litt på om jeg ikke skal lage en til min venninne også, hun har termin i høst pg har ønsket seg et deilig teppe jeg skal strikke til henne, kunne vært kos med en matchende rede....


Venter ei tulle 4. Juli 2013


Hun blir sikkert glad for babyrede vil jeg tro. Siden du gjerne lager et til, så antar jeg at det gikk ganske greit å sy det? Jeg har jo akkurat sydd vognpose, og tror ikke jeg begir meg ut på en ny tvert - var litt mer jobb enn jeg trodde...
 
Så flott den ble! Hva bruker du som fôr inni?

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app


Fikk tips om at man også kan bruke dyne til 40kr fra jysk. Det skal være en tråd et sted på juli'13 fra smurfine som hadde sydd babynest
 
Fikk tips om at man også kan bruke dyne til 40kr fra jysk. Det skal være en tråd et sted på juli'13 fra smurfine som hadde sydd babynest
Ja jeg tenkte også en stund på å demon tre en av babydynene jeg hat ekstra...


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Nå måtte jeg flire - vi har laga akkurat samme løvedressen med brune kanter!!! Det er bare at jeg har brukt trykknapper i stedet for glidelås...

Jeg har sett på denne vinddressen: http://www.sykroken.net/forum_vbull/forum/showthread.php?t=67029
Mulig du må være medlem for å se den, men helt supert forum for syinteresserte, så det er bare en bonus ;-)

Haha,herlig - løvestoffet er jo flott da! :) Den dressen er kjempefin! Har jo bladet og har tenkt på den selv, men tenkt neste år siden min frøken er skikkelig knøtt denne høsten :)
 
Haha,herlig - løvestoffet er jo flott da! :) Den dressen er kjempefin! Har jo bladet og har tenkt på den selv, men tenkt neste år siden min frøken er skikkelig knøtt denne høsten :)


Jeg har bare funnet dresser i str 68, og vi hadde håpa å kunne ta med oss småen på noen korte turer i bæresjal før han blir så stor. Så tenkte å prøve å sy vinddress i 62. Skal se om jeg får bestilt ottobre 1/13 i kveld.
 
Jeg har bare funnet dresser i str 68, og vi hadde håpa å kunne ta med oss småen på noen korte turer i bæresjal før han blir så stor. Så tenkte å prøve å sy vinddress i 62. Skal se om jeg får bestilt ottobre 1/13 i kveld.

Det blir nok bra! Jeg vil gjerne se åssen det går :) Har vært på Lillestoff idag, Ottobre bruker mye fra dem. Det stoffet jeg gledet meg mest til var utsolgt,men fikk da en del annet fint så nå blir det gøy framover med stoff til klær, sengekant, babyrede fra Hilco og Lillestoff :-D

1372871415134.jpg
 
Det blir nok bra! Jeg vil gjerne se åssen det går :) Har vært på Lillestoff idag, Ottobre bruker mye fra dem. Det stoffet jeg gledet meg mest til var utsolgt,men fikk da en del annet fint så nå blir det gøy framover med stoff til klær, sengekant, babyrede fra Hilco og Lillestoff :-D

Vis vedlegget 20944
Så mange lekre stoffer du har fått tak i :)
 
Det blir nok bra! Jeg vil gjerne se åssen det går :) Har vært på Lillestoff idag, Ottobre bruker mye fra dem. Det stoffet jeg gledet meg mest til var utsolgt,men fikk da en del annet fint så nå blir det gøy framover med stoff til klær, sengekant, babyrede fra Hilco og Lillestoff :-D

Vis vedlegget 20944

Så fine stoff!

Her har det i grunn gått mye i stoff&stil, men kjenner at det begynner å bli på tide å utvide snart...
Jeg fikk klipt stoff til babynest i går, håper å få begynt å sy litt kveld.
 
Så fine stoff!

Her har det i grunn gått mye i stoff&stil, men kjenner at det begynner å bli på tide å utvide snart...
Jeg fikk klipt stoff til babynest i går, håper å få begynt å sy litt kveld.


Stoff og stil har mye bra,men mest basic syns jeg. Så veldig fornøyd med å få tak i litt annet. Jeg anbefaler http://www.myllymuksut.com, der har de mye fint og de har fin ulljersey (jeg er glad i ull). De har sendt sånn at det ikke går i tollen,men litt dyr frakt.

Jeg skal vaske stoffene og så må jeg en tur på stoff og stil etter babyredemateriale (fyll,kant og tau) før jeg er klar. Har kommet hjem fra ferie nå,så ikke lenge før jeg og kan sy den :) Men blir nok ammepute først siden materialet ligger klart.
 
Jeg er også veldig glad i ull. Bestilte en del stoff fra myllymuksut for min mor tidligere, litt spent på hva hun ender opp med å sy av det. Synes jeg fikk ganske mye stoff for pengene, men enig i at frakten var ganske dyr.

Ellers har jeg ikke bestilt stoff fra nettet, det har vært så lettvint å ta en tur til stoff&stil, men kjenner at jeg blir litt demotivert av utvalget. Særlig gjelder det poplin, som jeg har brukt som ytterstoff til vognpose, bilstolpose. Her er fargeutvalget meget begrenset, men det er et veldig mykt og vindtett stoff. Jeg har vaska det med impregnering før jeg har sydd, slik at det skal være litt ekstra vannavvisende.
 
Jeg vil også være med! Jeg har ikke sydd siden barneskolen, så håper noen av dere er flinke til å forklare! ;)

Bare å hive seg med. Jeg er godt i gang, mulig jeg blir ferdig i løpet av helga. Da er vi jo to stk her som har sydd, og kan sannsynligvis være til hjelp om det skulle være noe ;-)
 
Da er jeg godt i gang. Har fått sydd fast vatten i midten, skal til med å tre i pølsa nå. Skjønner ikke helt hvordan det er meningen å løse det når man tetter hullene hvor pølsa skal inn - har kanskje nok skråbånd igjen, men det er i grenseland...

Har tatt noen bilder underveis, legger dem ut etter hvert
 
Så kult,gleder meg til å se :) Jeg har begynt å klippe til ammepute, innertrekk og det første yttertrekket,snart klar for å endelig hente fram symaskinen. Er bare å henge i så mange planer jeg har :-D
 
Back
Topp