Svimmel og tungpustet... :/

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Åh, fikk et lite anfall av et eller annet når jeg stod i kø på butikken i dag. Jeg har sovet lite og dårlig (heftige drømmer) i natt, og er jo som vanlig kvalm og trøtt. I dag når jeg stod i køen så kjente jeg plutselig at jeg ble varm i kroppen, tungpustet, og veldig svimmel. :/
Det var skikkelig ekkelt, jeg tenkte at jeg burde sette meg ned, men lukket opp jakken og fokuserte på pusten så klarte jeg stå der. Jeg tenkte at jeg ikke kan kjøre bil nå. Nesten osm jeg mistet litt bakkekontakt.. Det verste gikk over når jeg satte meg i bilen og drakk litt kaldt vann. Pusten kom tilbake til normalen ila. 5-10 min.

Dette var skikkelig ubehagelig! Andre som har opplevd lignende, og kan det relateres til graviditeten? er 12+4 i dag..
 
Ikke akkurat sånn som du beskriver, men har flere ganger nesten besvimt i løpet av graviditeten. Skikkelig ekkelt, men det er visstnok helt normalt. Da blir jeg veldig svimmel og sånn ubehagelig varm i kroppen, men har ikke blitt tungpusten.
 
Mye svimmel, utafor og når ved å besvime. Og tung pust og hjertebank her også :(
 
Skikkelig ekkelt, men tror det er helt normalt når en er gravid. Hatt flere sånne episoder selv. Spesielt når jeg er på butikken og handlevogna er full OG ungene er med... Skikkelig ubehagelig [emoji15]
 
Jeg er mer tungpustet nå i uke 10 enn jeg var for noen år siden når jeg røyka 20 om dagen...
kan bli litt brå svimmel også men det går over etter noen sekunder.
 
Husker sist ble jeg inni mellom svimmel og måtte støtte meg intill noe hvis jeg stod eller sette meg ned og det var i det første trimesteret...
 
Takk for svar alle sammen! Godt å høre at dette er ganske vanlig, så slipper jeg å tenke at det er noe galt.. :wacky:
 
Har opplevd akkurat det samme i alle mine svangerskap. Det er mest sannsynlig et blodtrykksfall og går over av seg selv. Skremmende og veldig ubehagelig...
 
Høres ut som et blodtrykksfall som er veldig vanlig inder graviditet. Men ja, veldig ubehagelig dog. Å derfor viktig å påse at enten jm eller lege måler bt under kontrollene. Dette fikk jeg på første kontroll hos legen. Han hadde i forkant sakt: vi måler ikke bt i dag, det var fint forrige uke. Hmfr. Han lærte noe da...sa han..
 
Back
Topp