Svangerskapskontroller?

englemamma18

Elsker forumet
Skal dere gå til både lege og jordmor, eller kun en av delene? Hvilken? Og hvorfor?

Selv må jeg gå til begge, da helsestasjonen ikke tar andre prøver enn blodtrykk og urinprøve, så må inn til lege for andre prøver. Ellers er all oppfølging hos jordmor. Føler også at jordmor er så nær og kjær og god å ha, har samme jordmor denne gangen som første og andre[emoji4] Hun var så god å kunne gå til når vi mistet første i uke 19, hun er rett og slett bare fabelaktig, og sist men ikke minst; hun er ikke superstreng og retter ikke pekefinger. Føler meg bare så trygg[emoji4]
 
Høres ut som et behagelig menneske. Jeg håper å treffe på en av samme sort. Må nok også gå til lege i tillegg til jordmor.
 
Jeg kommer til å bruke jordmor på de timene jeg ikke må til lege. Av den enkle grunnar jeg synes legen jeg går til er så klein. Han sier så mye rart som kan tolkes begge veier og gjør mye rart. Uprofesjonell etter min mening.
Var på 12-ukerskontroll hos han, og han spurte om jeg hadde noen symptomer. Forklarte om kvalme dersom jeg ble sulten - det mente han var helt motsatt av alle andre gravide. Fortalte at jeg blir veldig fort andpusten og sliten - da måtte det være at jeg hadde dårlig kondis. Og hver gang jeg er hos han kommenterer han at jeg er tynn og må spise mer, og at jeg er så bleik. Tynn har jeg vært hele livet, men ikke sykelig tynn, og bleik må være fordi alle pigmentene har valgt å plassere seg fra under brystene og ned og retter jeg opp i det han sier bare fortsetter han som at han ikke hører meg - som når vi snakket om første dag i siste mens. Jeg korrigerte på datoen han hadde notert seg, men han mente jeg hadde feil..
 
Her blir det bare jordmor for kontrollene. Er så deilig at man har så god tid der :) Og får forrige som ved sist svangerskap, og det synes jeg er veldig trivelig :) Også blir det vel noen turer innom legen for å teste for urinveisinfeksjon (det skulle man visst gjøre), og sikkert en influensavaksine litt lenger utpå høsten.
 
Her blir det bare jordmor for kontrollene. Er så deilig at man har så god tid der :) Og får forrige som ved sist svangerskap, og det synes jeg er veldig trivelig :) Også blir det vel noen turer innom legen for å teste for urinveisinfeksjon (det skulle man visst gjøre), og sikkert en influensavaksine litt lenger utpå høsten.
Det med bedre tid hos jordmor er absolutt et pluss! Synes det blir veldig hastverk hos legen, og kommer aldri inn til riktig tid
 
Var hos legen første og jordmor resten sist. Fungerte bra. Følte jeg fikk god oppfølging hos jordmor; de jobber jo kun med dette. De tok også alle prøver der.
Så blir nok slik denne gangen også.
 
Kommer til å bruke begge, det er jordmormangel her jeg bor, så de foretrekker at vi blander slik at det går lettere opp[emoji4] det trives jeg egentlig godt med, har ny fastlege, han er jeg veldig fornøyd med! Har samme jordmor som sist svangerskap og det er jeg veldig takknemlig for[emoji173]️
 
Back
Topp