Svangerskapskontroll før TUL?

NiHet

Flørter med forumet
Hva tenker dere?
Jeg skal på tidlig ultralyd 15mai, kan det være lurt å ha første svangerskapskontroll før den tid?
Slik at jeg har kontrollskjemaet med meg, vet at gynekologen jeg skal til pleier å skrive ned funnene sine der.
Men er jo også mulig at han fyller ut et selv.
Hva tenker dere?
 
Jeg var på tidlig UL i uke 8 og fikk da skjemaet av gynekologen. Skal på første svangerskapskontroll i uke 12 :)
 
Jeg skulle bare ta en blodprøve fordi jeg ville men legen ordnet helsekort osv så hadde allerede den første kontrollen da. Da kan jeg ta med den til neste kontroll hos jordmor el eventuelt tidlig ul osv
Men tror nok gynekologen din bare fyller ut når du er der ja :)
 
Gyn har ikke vært borti mitt sv. Kort noen gang.. :p
 
Jeg fikk helsekort av gyn i forrige svangerskap, og ho førte opp de gangene jeg var der for å se babyen :)
 
Jeg har gått privat tul og bare fått med et lite skjema med info om jeg har glemt helsekortet ,eller ikke fått det enda. Så har det bare sammen i mappen liksom. Det har jo ikke noe å bety om du har det eller ei, det endrer jo ikke på funnene.
 
Fikk ikke noe papirer på tul, men gynekologen sendte funnene over til legen så regner med jeg får helsekort på første kontroll uke 12 :)
 
Var til time for å få henvisning til tul i uke 5, fikk ingen papirer. Var på tul i uke 6, og gyn spurte ikke om helsekort eller noe. Så tror ikke det er nødvendig i det hele tatt :) skal ha første ordentlige kontroll i uke 10. Det er vel i uke 10-12 som er vanlig
 
Back
Topp