Svangerskapskløe

Ja [emoji20]
Heldigvis ikke konstant, men enkelte kvelder klør jeg så mye at jeg ikke kan gå ut av huset.

Klør ikke bare på magen heller, her får hele kroppen gjennomgå [emoji28]

Helst vil kroppen være naken, og det lindrer godt å ligge i badekaret. Jeg tåler nesten ingen materialer, men Lilleba pysjamas med 40% bambus er det jeg reagerer minst på. Kostet en formue, men var vel verdt det!

Ellers har jeg kjøpt anti-klø krem, og dusjolje på apoteket. Pluss Zyrtec som jeg kommer til å ta i kriser..

I følge legen er det noe jeg må leve med til vesla er ute. Heldigvis viste blodprøven (jeg tok pga kløen) at det ikke er noe galt med leveren min [emoji106] Har ikke tørr hud heller, så aner ikke hvorfor det skal klø så sinnsykt!
 
Hadde det forrige gang og krysser fingrene for at det holder seg unna denne gangen[emoji108] Måtte settes igang sist da det ble veldig alvorlig.
 
Er skikkelig slitsomt!!

Her begynnte det å klø skikkelig over hele kroppen når jeg var i uke 29. Konstant kløe.

Gikk til jordmor å sa at det klødde slik på hele kroppen,tok blodprøver neste dag å di ga utslag på leververdier å gallesyrer.

Gynekolog ble kontaktet,å går nå til ukentlige blodprøver å ultralyd hver 14 dag. Hvis prøvene blir høyere tar jeg blodprøver 2 gang i uka. Å fått medisin som heter polaramin og ursofalk som hjelper.

Klør ikke like ekstremt lenger å det er jeg kjempeglad for. Men det klør mye på natta,å periodevis.

Her tar di lillegull i uke 38 med mindre hun må taes før å så lenge prøvene ikke er skyhøye.
 
Har heldigvis berget selv fra dette. Men har hatt flere rundt meg som har slitt med dette og det ser utrolig plagsomt ut... Huff. Hold ut damer :/
 
Sniker fra desember.

Jeg slet med veldig kløe i 2-3 uker og absolutt ingenting hjalp. Jeg lå våken flere timer hver natt og det ble mye verre når jeg ble varm. Det var helt grusomt. Jeg smurte meg 2-3 ganger om dagen med både Bodybutter og Hydrokortison. Hydrokotison hjalp litt men ikke lenge av gangen. Det gikk plutselig bare over, heldigvis, men jeg aner ikke hvorfor.
 
Back
Topp