Sunt og godt-inspirasjon

Blåfugl

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Vi bombarderes jo med budskap om hvor viktig det er å spise sunt nå i graviditeten. Hva med å ha en tråd hvor vi kan inspirere hverandre med å dele sunne og gode ting å spise? Tips til frokost, lunsj, middag, snacks?

Selv har jeg siste par ukene prøvd å kjøpe mest mulig frukt og grønt, siden det er i sesong. Norske sukkererter er kanskje på hell, men nå har det kommet skikkelig gode norske epler:)

Til kos har jeg laget hjemmelaget sjokoladepålegg jeg unner meg på brødskiva til kvelds innimellom. Med cashewnøtter, 70% sjokolade og litt honning. Nam:p

Andre som vil dele og inspirere?
 
Last edited:
Til kvelds/lunsj liker jeg å lage en kombinasjonssalat. Avokado i terninger nederst, dynket i limesaft, litt salt om ønskelig, og pepper.

Kutt opp kalkunfillét naturell(pålegg) i biter, cherrytomater i biter og isbergsalat. En klatt med cottagecheese på siden og et kokt egg! Synes det er såå godt[emoji7]
 
Fått helt hekta på grønnsaker med dip. Hummus de kveldene jeg føler meg ekstra sunn, og egenblandet rømme m/krydder andre kvelder[emoji5]
 
Til kvelds/lunsj liker jeg å lage en kombinasjonssalat. Avokado i terninger nederst, dynket i limesaft, litt salt om ønskelig, og pepper.

Kutt opp kalkunfillét naturell(pålegg) i biter, cherrytomater i biter og isbergsalat. En klatt med cottagecheese på siden og et kokt egg! Synes det er såå godt[emoji7]
Nam, det hørtes godt ut:)
 
Frokosttips: Bananpannekaker!

Per porsjon:
1 banan
2 egg
2-3 never havregryn

Blir kjempegode pannekaker. Trenger egentlig ikke noe på toppen engang :happy:
 
Jeg også :D men så har jeg blitt litt redd for sånn svangerskapsdiabetes :eek: :eek:

Hehhe, jeg tenker alt med måte, så går det sikkert fint [emoji5] spiser 80-90% sunt og så koser jeg meg med litt søtt de 10-20% [emoji28] ikke alltid det frister med søtsaker, men frister det, så spiser jeg [emoji23]
 
Hehhe, jeg tenker alt med måte, så går det sikkert fint [emoji5] spiser 80-90% sunt og så koser jeg meg med litt søtt de 10-20% [emoji28] ikke alltid det frister med søtsaker, men frister det, så spiser jeg [emoji23]
Samme her! Men det aller beste er jo ting som både er fristende og gode OG sunne;)
 
Samme her! Men det aller beste er jo ting som både er fristende og gode OG sunne;)

Avsolutt [emoji2] her går det en del i pink lady epler når jeg er fysen på noe, og tar jeg helt av så blir det litt lakris også, for det har jeg i en stor pose i snopeskapet [emoji28] men passer på at mengden ikke blir for stor selvfølgelig [emoji5]
 
Hehhe, jeg tenker alt med måte, så går det sikkert fint [emoji5] spiser 80-90% sunt og så koser jeg meg med litt søtt de 10-20% [emoji28] ikke alltid det frister med søtsaker, men frister det, så spiser jeg [emoji23]

Så sant, litt av alt er nok bra :) Her frister det ofte med søtt!
 
Back
Topp