Sunshin og lille frø sin bildetråd

Ååå, så fiin han er, SunShin
 
ORIGINAL: Skattemamma

Ååå, så fiin han er, SunShin

Takk! [:D]
Ja han er herlig [:D]
 
Min fødselshistorie:
 
Det hele startet Lørdag 26.2. Møtte opp kl 10 på sykehuset for igangsetting.
Måtte ligge med ctg 30 min før legen undersøkte meg.
3-4 cm men litt tapp igjen. Slapp unna ballongkateter og kunne gå rett på piller [:)]
Pille nr 1 ble satt inn kl 12 og lå med ctg første timen, kjente litt murringer men ikke stort mere.
2 pille ble satt kl 16 og den ga regelmessige rier hvert 7-8 min men ikke kjempe vondt. Åpningen var nå 4-5 cm, men like mye tapp igjen.
Når hun satt 3 pilla kl 21 sa hun  at det var dagens siste for de satt dem ikke om natten, hun regnet med at jeg nok trengte 1 pille eller 2 til så de kom til å bli satt kl 8 og 12 på Søndagen.
30 min etter 3 pille sa det bare pang, 1-2 min mellom riene og noen uten pauser, lå bare og ristet og jm sleit med å få undersøkt.
Fikk en stikk pille som ikke funket men jm fikk til slutt undersøkt, samme åpning som før men tappen var nesten avflatet og hun kunne tøye til 6 cm.
kl 24 ble jeg rullet inn på føden og plugget meg på lystgassen mens jeg ventet på epidural.
Ville egentlig føde i badekar men siden jeg var så overtidig fikk jeg ikke det og med så kort tid mellom riene så var det greit å få noe noe som ga meg litt pusterom.
Fikk ikke full uttelling av epiduralen så hadde fortsatt skikkelig pressetrang og full førlighet i beina.
De neste timene er litt difuse men halv 4 fikk jeg endelig lov til å presse.
God progressjon første halvtimen men så dabbet riene litt av selv med fullt drypp, etter 50 min fikk jeg beskjed om at jeg hadde 10 min igjen før de måtte ringe legen. Når vi nådde timen var ikke jm helt klar for å gi seg for gutten hadde fin hjertelyd og riene hadde tatt seg opp litt.
Hun hentet en jm til som la seg oppå magen min under riene, ikke helt etter boka, men heller det enn vakum eller sugekopp. Etter første dytting kom han i åpningen men riene ga seg så der stod han halveis ute mens jeg ventet på neste ri, FY F så vondt, akkurat da ønsket jeg meg at det BARE ble en totalraptur for der jeg lå så jeg for meg at lukkemuskel og alt røyk [8D] etter 1 time og 37 min med pressing så endelig verdens fineste gutt dagens lys.
Hadde stanget en del så var ganske blå og hoven i hodet. Mor fikk 2 pyntesting mens pappan fikk ta på bleie og vaske han litt [:)]
Store lille gutten var 3840 g, 56 (!!!) lang og 38 rundt hodet og selvfølgelig perfekt! [:D] 
Ikke rart jeg var diger, mye baby inni 158 cm mamma [8D]
Etter gutten kom ut kom det bare ut litt missfarget fostervann, hvor resten har blitt av er ikke godt å si, jm hadde kjent vannblæra kl 1.
Ble 3 dager ekstra på sykehuset med gulsott og innfeksjon (pga fostervannet) men nå er vi endelig hjemme og skal dra bort etterpå å fjerne veneflonen og endelig skrives ut! [:D]

Alt i alt, er fin fødselsopplevelse, men håper virkelig på mindre pressetid neste gang. [:D][:D]
Å når man ser premien så ville jeg gjort alt på nytt igjen med glede! [:D]
 
Selv om jeg har hørt det allerede, så var det moro å lese fødselshistorien din så detaljert [:D]
Stolt av deg, snuppa!
 
Hurra for Jonas som er 1 uke gammel!
 
[:D]
ORIGINAL: Kakken

Hurra for Jonas som er 1 uke gammel!
 
Ble rørt av fødselshistorien din snuppa [:)]

Gratulerer til Jonas som er en uke allerede [:D]
 
flott fødselhistorie snuppa[:)][:)]
kunne minne meg om min nr 1 fødsel.
utenom at jeg ikke gikk på overtid.

skal se neste blir en lek[;)]

og utrolig nydelige jonas ersmelt
 
Åhh, vennen, så rørende historie du har. Og best av alt, den beste premien man kan få Er så glad det gikk bra med deg og gullet deres
For jeg husker hvor bekymret du var i og med du måtte gå så lenge over...

Og tenk, nå er du småbarnsmor
 
Gleder meg til å kooooose med Jonas igjen!! Var så deilig å lukte babylukt igjen - er en stund siden sist!
 
ORIGINAL: *Tulla*

Gleder meg til å kooooose med Jonas igjen!! Var så deilig å lukte babylukt igjen - er en stund siden sist!

Ja Aurora har blitt stor jente hun nå [:D] nå ligger melkebart prinsen i kurven sin og snorker [8D]
 
Hurra for Jonasen som er 3 uker i dag! [:D]
Gleder meg såå til å treffe han og deg etterpå!
 
ORIGINAL: Kakken

Hurra for Jonasen som er 3 uker i dag! [:D]
Gleder meg såå til å treffe han og deg etterpå!

Hurra! [:D] Vi gleder oss til besøk! [:D]
 
ORIGINAL: SunShin

ORIGINAL: Kakken

Hurra for Jonasen som er 3 uker i dag! [:D]
Gleder meg såå til å treffe han og deg etterpå!

Hurra! [:D] Vi gleder oss til besøk! [:D]

Og han var jo bare så fredfull og nydelig!
Vet det er tunge tider også. Men dere har i alle fall gjort en god jobb, og han har valgt verdens beste foreldre [:)]
 
Hurra for lillemann som er 4 uker! [:D]
 
ORIGINAL: Kakken

Hurra for lillemann som er 4 uker! [:D]

ja hurra!! [:D]
 
Tenk at lille store jonas er blitt fire uker allerede[:)][:)]
Håper dere får til å kose dere masse oppi alt styret! Ser jo på bildene at dere gjør det - han er helskjønn
 
ORIGINAL: Julia09

Tenk at lille store jonas er blitt fire uker allerede[:)][:)]
Håper dere får til å kose dere masse oppi alt styret! Ser jo på bildene at dere gjør det - han er helskjønn

ja ukene flyyr! [:D] Du er jo poppeklar!! [:D]
 
Hei Jonasmamma[:)]
Hvordan går det med dere om dagen? Sover melkebartprinsen litt mer nå?

Jeg håper det for deres del[:)]

Tenk, på full fart mot 5 uker alt, tida flyyyr[:D]
God klem
 
ORIGINAL: Lucmam

Hei Jonasmamma[:)]
Hvordan går det med dere om dagen? Sover melkebartprinsen litt mer nå?

Jeg håper det for deres del[:)]

Tenk, på full fart mot 5 uker alt, tida flyyyr[:D]
God klem

Hei snuppa [:)]

Joda, det går.. mye takket være A og svigers. Fått masse avlastning og hjelp så prøver å stable meg på bena igjen.
Prblemet er å få han til å sove og til å sove lenger enn 10-15 min..
Håper alt er bra med deg og dine [:D]
Ha en god helg! [:D]
*klem*
 
Back
Topp