Sukkerfri saft

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det innafor å gi sukkerfri saft til små barn? Eller er det fy-fy?
 
Jeg gir ikke min på 1 1/2 det, han får vanlig! De skal ikke ha kunstig søtning før 3 år har jeg hørt og lest... og helst unngå det så lenge som mulig. Er nok ikke farlig med en gang, men jeg gir heller vanlige produkter da:)
 
Hvis du først skal gi litt saft, er det ikke så nøye om det er sukkerfri eller sukkerholdig.
De bør jo uansett ikke ha så mye av noen av delene. Vann og melk holder lenge. :)
 
Vanlig kumelk er nesten like søtt som saft...har en gutt med emaljeskader på tenner pga melk...han fikk det på flaske en gang pr dag fra han var 1,5-2,5 år.....fikk aldri saft, verken med eller uten sukker....
 
Aldri tenkt på, har ikke pleid å gi ungen saft noe særlig. Jeg pleier å lage gele av fun light da, og har ingen reservasjoner mot å gi det til åtteåringen i alle fall. Er jo ikke noe hun får daglig. Kommer nok ikke til å tenke så mye på det til neste, men det blir neppe snakk om å gi saft el før han er sikkert et par år uansett, og da blir det nok likr sjeldent som det har vært med storesøster.
 
mine på 3 og 8 får det ikke hvertfall. Gjelder alt sukkerfritt.
 
Jeg prøver å styre unna kunstig søtning til lille på 2. Hun får heller et glass med saft med sukker (om det er et alternativ). Hjemme drikker hun ikke noe særlig saft uansett, så da syntes jeg det er bedre med ekte sukker, enn kunstig.
 
Æ styre unna kunstig søtning, både til meg og blir også å gjøre det til lillegutt. Da kan han heller få et glass vanlig saft.
 
Back
Topp