Strikke/hekle tråden...

jhygtfrdew

Gift med forumet
Vi er vel flere som strikker eller hekler her, så da kanskje vi kan skrive litt om strikke/hekleprosjektene våre?

Om hvor mye vi strikker/hekler om dagene, hva vi strikkker/hekler, flere prosjekter samtidig?

Bilder hadde også vært arti å legge ved.
 (Jeg må bare lære meg det først. )



Så hvordan går det?
 
Jeg avventer litt.. må komme meg over 12 uker først... hehe.. men så tenker jeg å prøve meg på flere ting... vognteppe av bestemorruter.. og det kan jeg iallefall! Ellers tenkte jeg å prøve meg på ymse strikkeoppskrifter på små plagg også.. men vi får se hvor god tålmodigheten er og hvor flint det blir ;)
 


Julekulaa skrev:
Jeg avventer litt.. må komme meg over 12 uker først... hehe.. men så tenker jeg å prøve meg på flere ting... vognteppe av bestemorruter.. og det kan jeg iallefall! Ellers tenkte jeg å prøve meg på ymse strikkeoppskrifter på små plagg også.. men vi får se hvor god tålmodigheten er og hvor flint det blir ;)


Trenger ikke bare være strikking til bebisen vettu:)

 Jeg strikker også voksen tova tøfler til julegaver. Kjekt med flere prosjekt samtidig:) 
Skal på nattevakt i natt, og da blir det nok tøffel strikking. Vil ikke at de skal se at jeg strikker babyteppet...
 


blingbling skrev:


Julekulaa skrev:
Jeg avventer litt.. må komme meg over 12 uker først... hehe.. men så tenker jeg å prøve meg på flere ting... vognteppe av bestemorruter.. og det kan jeg iallefall! Ellers tenkte jeg å prøve meg på ymse strikkeoppskrifter på små plagg også.. men vi får se hvor god tålmodigheten er og hvor flint det blir ;)


Trenger ikke bare være strikking til bebisen vettu:)

 Jeg strikker også voksen tova tøfler til julegaver. Kjekt med flere prosjekt samtidig:) 
Skal på nattevakt i natt, og da blir det nok tøffel strikking. Vil ikke at de skal se at jeg strikker babyteppet...

Aha.. men da er jeg redd det går fra noen strikkeprosjekter etterhvert til ingen ;) hehe..
 
Hehehe. Oki. Men di kommer sterkere tilbake fra uke 12 da:))))
Skal prøve å få lagt inn et bilde nå.. Blir spennende... For det kan jeg ikke:)
 
juhuuuu.. Klarte det:)))))) Dette er mitt første bilde jeg har klart å lagt ut fra telefonen min:))) Ble litt stort, og deler  av bildet ble klippet vekk, men det er justeringer som jeg kan se på etterhvert:)))))) 

Dette er mitt mor signe teppe:) 
 


Julekulaa skrev:
Det så veldig deilig ut :)


Ja, det synes jeg også. Og så gjør den seg ganske mye den hullkanten.
Viser ikke så godt på bildet, men den gjør det slik at teppet ikke trenger mere dekorasjon:)

Omgangene går ganske treigt nå, men nøstet begynner å bli lite, så snart skal jeg begynne med fellinga, og da blir teppet plutselig ferdig:)))))))) hohooooo
 
Så fint! Hvilket garn har du brukt? Ser ut som samme som jeg haf brukt i kjøreposdn jeg ee ferdig med :) Kan legge ut blilde etterhvert:) Nå holder jeg på med en jakke. Begynte på ei bukse, men blei forvirra av oppslrifta... Kanskje vi ksn bruke denne tråden til å spørre om og gi hjelp også?
 
Jeg strikker Mariusgenser nå. Begynner vel å strikke til babyen etter jul, men vet ikke helt hva enda..Blir nok et babyteppe og vognteppe værtfall :)
 
Jeg strikker et babyteppe, også for å få litt avveksling har jeg begynt på et vognteppe med hjertemønster:) legger ut bilde når jeg har kommet litt lenger:)
 


Bollebaker skrev:
Så fint! Hvilket garn har du brukt? Ser ut som samme som jeg haf brukt i kjøreposdn jeg ee ferdig med :) Kan legge ut blilde etterhvert:) Nå holder jeg på med en jakke. Begynte på ei bukse, men blei forvirra av oppslrifta... Kanskje vi ksn bruke denne tråden til å spørre om og gi hjelp også?


Jeg bruker 2 tråds merinoulla til nøstebarn. Virker veldig godt. Mulig litt stivt nå, men har ei venninne som har det og hun sa det ble mykere etter en vask og ved bruk:)

Jaaa, legg ut bilde, veldig kjekt å se hva andre lager:))))
Ja, alt kan skrives i denne tråden. Er sikkert alltids noen som kan komme med råd om oppskrifter o.l.  
 (Jeg kan lite oppskrifter, men lærer alltid noe nytt)
 


Ingeri skrev:
Jeg strikker Mariusgenser nå. Begynner vel å strikke til babyen etter jul, men vet ikke helt hva enda..Blir nok et babyteppe og vognteppe værtfall :)


Kjekt, legg ut bilde hvis du har lyst:) Arti å se bilde av hva andre lager:)
 


Rutla skrev:
jeg strikker skappel gender til meg selv jeg:)


Ja, den har seg sett mange strikker. Den ser veldig fin ut:) Bildeeeee:)
 


CasMal skrev:
Jeg strikker et babyteppe, også for å få litt avveksling har jeg begynt på et vognteppe med hjertemønster:) legger ut bilde når jeg har kommet litt lenger:)


Oiij, høres fint ut ja. Gleder meg til bilde:)
 
Jeg begynte å strikke til den lille før den var laget.... :) Har noen ullbodyer liggende, et pledd som snart er ferdig, en bukse som snart er ferdig (short attention span?) :) I tillegg har jeg en del andre prosjekter som ligger rundtomkring, halvferdige lester osv.. Er ikke alltid like morsomt å gjøre seg ferdig med ting :P
 


HønseLovisa skrev:
Jeg begynte å strikke til den lille før den var laget.... :) Har noen ullbodyer liggende, et pledd som snart er ferdig, en bukse som snart er ferdig (short attention span?) :) I tillegg har jeg en del andre prosjekter som ligger rundtomkring, halvferdige lester osv.. Er ikke alltid like morsomt å gjøre seg ferdig med ting :P


Hehehe... Kjenner igjen den, Har endel halvferdige ting jeg også.... Men blir etterhvert:)
 
Back
Topp