Strikk til sommerbaby

Vesla92

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Hva strikker dere til sommerbaby?[emoji1] Hva er kjekt å ha?[emoji4]
 
Denne henger jeg meg på, skal ha i juni.

Eneste jeg har tenkt, er å strikke ett teppe i ull, og ett i en eller annen blanding eller noe, til de varmere dagene. Frøkna min blir veldig svett og varm, og får varmeutslett av ull hvis det er varmt, så tenker at jeg ikke bare skal strikke i ull, selv om "alle" sier at ull kan brukes året rundt.
 
Foreløpig holder jeg på med et mor signe teppe, det er tynt og luftig :) Og sendt avgårde en heldress med lue og sokker til svigermor, i bomull. I tillegg til en heldress i ull, men den er større og passer når det blir kaldt ;)

6187fc5905541fa18e37bc1aae9383ca.png


a559b56cd1fd3fea7dd454af2a8bee42.png


Tenker det nok skal fungere. Men tenker selv å strikke noen rompere i tynn ull og kanskje en kjole eller to uten ermer om det er jente. Min inspirasjon:

88cc136d094fdac6f6418dbaf0e030ca.png
746f758d7bad5e415b939507e7f3e150.png
 
Klompelompe kommer med ei ny bok denne uka, tror jeg det er, som heter "strikk til sommerbarn" (eller var det "klompelompes sommerbarn"? Noe med sommerbarn iallfall). Jeg følger de på Instagram, og de har lagt ut flere bilder som ser fint ut. Jeg håper på inspirasjon derfra!

Jeg har en mariusdress etter frøkna, så hvis det blir ei jente, er den fin når baby er ca tre måneder.

Jeg har tenkt litt på dette siden i stad, ei jakke i cotton merino må det iallfall bli, det er jo ikke sikkert det er over 20 grader hver dag. Jeg så bilde av ei jakke fra denne nye klompelompeboka, som gikk fra str dukke, til 10 år tror jeg. Jeg må nok strikke både dukke, nyfødt og fire år i den. :hilarious:
 
Det finnes jo garn som er blanding av ull og bomull,feks Duo. :) Kanskje noe sånt kan være kjekt å bruke? Vurderer det selv, feks en jakke eller ei bukse da sommeren ikke alltid er så varm her, selv om lillegutt er ca 5-6 mnd da.
 
Back
Topp