Stramt tungebånd

Charon

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Legger ut samme innlegg på åpent og jeg :)

Nå skal vi straks dra for å (evt) klippe tungebåndet til lillesnupp. Vi har ikke fått til ammingen, slet allerede på barsel. Hun gaper ikke godt nok og får ikke tak. Jeg spurte på barsel om det kunne være tungebåndet, men det sjekket de aldri. Men nå er det legen, eller faktisksekretæren der, som ønsket å henvise henne for å evt klippe. Så da får vi se, om det er det som har vært problemet :eek: Gruer meg litt kjenner jeg..
Noen flere som har gjort dette?
 
Vi gjorde det på lillegutt da han var 2 uker. Vi fikk heller ikke til ammingen, og det viste seg han hadde kjempekort tungebånd. Løste dessverre ikke problemet, men var verdt et forsøk. Synes det gikk veldig greit, litt grining såklart, men skal ikke være vondt :)
 
Vi fikk klipt tungebåndet til lillemor på sykehuset 3 dager etter fødsel, men de klarte ikke å gjøre jobben sin ordentlig. Nå har vi fått henvisning til å gjøre dette igjen, for nå sliter vi virkelig med ammingen pga. dette.
 
Niesa mi fikk gjort det da ho var fem uker, amminga gikk helt i stå. Var nok værst for mammaen....
 
Vi klipte det to ganger samme dag. Tror det hjalp litt! Hun ble i alle fall mye mer aktiv med tungen, men var prematur og slet med sugerefleksen, så litt vanskelig å si hvor mye. Men fullammer nå. Nå har vi fått ny henvisning for å sjekke leppebåndet, og muligens klippe dette, da det også er veldig stramt. Ville ha sjekket det med det samme om jeg var deg. [emoji4]
 
Back
Topp