Stormannsgalskap? ;-)

Sheherasade2017

Glad i forumet
Vanligvis har jeg syntes at folk som omtaler seg selv i tredjeperson lider av stormannsgalskap...som Zlatan Ibrahimovic (https://www.fourfourtwo.com/feature...es-world-according-manchester-uniteds-new-boy), Donald Trump osv.

Men jeg må innrømme at jeg i det siste har gått i fella selv når jeg snakker med Lillegull.
"Nå skal Mamma spise". "Skal du og Mamma gå og skifte på bleia di?" :p Stakkaren kommer jo aldri til å lære seg hvordan bruke pronomenene riktig, he-he. ;)

Gjør flere dette?
 
Vanligvis har jeg syntes at folk som omtaler seg selv i tredjeperson lider av stormannsgalskap...som Zlatan Ibrahimovic (https://www.fourfourtwo.com/feature...es-world-according-manchester-uniteds-new-boy), Donald Trump osv.

Men jeg må innrømme at jeg i det siste har gått i fella selv når jeg snakker med Lillegull.
"Nå skal Mamma spise". "Skal du og Mamma gå og skifte på bleia di?" :p Stakkaren kommer jo aldri til å lære seg hvordan bruke pronomenene riktig, he-he. ;)

Gjør flere dette?

Jepp, jeg gjør det :) Tror det er ganske vanlig. Min mor gjør det fremdeles og jeg er 31 år... men nå i det siste har hun endret til å si mormor istedenfor :)
 
*sniker*

Dette er faktisk den mest pedagogiske måten å gjøre det på, siden personlige pronomen endrer betydning etter hvem som bruker dem. Det er en grunn til at dette er det som faller naturlig for de fleste foreldre. ;)
 
Jeg gjør det også :hilarious: Har gjort det til pusen i årevis og :D Jeg sier også: Kanskje pappa skal skifte bleia de? I stedet for å si det til han :hilarious:
 
Jeg gjør det også :hilarious: Har gjort det til pusen i årevis og :D Jeg sier også: Kanskje pappa skal skifte bleia de? I stedet for å si det til han :hilarious:
Jeg bruker også den, særlig hvis jeg syns det er på tide at han tar litt ;)
 
Hørt idag. Babyen gråter og vil ikke ligge på gulvet lenger. " jaaa, mor skal bare finne seg en ny truse så kommer jeg og henter deg"
Lenge leve morgenstell med babyen :hilarious:
 
Back
Topp