Stimuli og oppmerksomhet

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvor mye og hvordan stimulerer dere de små? Hvor mye oppmerksomhet får de? Hvor mye er dere i nærheten/samme rom mens mens de leker for seg selv?

Jeg er førstegangs og så redd for å gjøre noe feil. At hun blir hengende etter fordi hun får får lite oppmerksomhet eller at hun blir overstimulert fordi jeg er redd for at hun får for lite oppmerksomhet, at det er ting jeg burde ha lært henne o.l. Jeg får dårlig samvittighet så fort jeg ikke gir henne oppmerksomhet, typ.
 
Last edited:
Er litt opp og ned , noen dager sover han mer og andre dager sover han mindre og trenger mer oppmerksomhet . Er ikke en fasit heldigvis:) Men ser at nå som han nærmer seg 4 mnd så trenger han mer stimuli og føler han også `kjeder ` seg mer:wacky:
 
Jeg merker fort når det er for mye stimuli for henne, og når hun ønsker kontakt er hun flink til å si ifra, type vil være på fanget osv. hun snur seg vekk når det er nok, og gir meg mye kontakt når hun ønsker det. Hun liker så godt å leke for seg selv på matten, men jeg prøver å være i nærheten og snakke osv. Men noen ganger må jeg på do, ordne noe klær osv.

Synes det er viktig å lese barnet sitt og gjøre det en føler passer seg, om barnet henger etter, vil det oppdages i form av helsesøster og/eller legen vil jeg tro :)
 
Jeg synes han har blitt mer selvstendig nå (i alle fall for øyeblikket, varierer jo selvsagt), for merker at han ikke synes det er så veldig morsomt å være lenge i fanget for eksempel. Så han ligger en del på gulvet og leker. Prøver å ligge en del sammen med han og å snakke med han når han holder på - men merker at han ikke alltid synes jeg er så interessant. Men merker også at han «kjeder seg» raskere enn før, så må skifte oftere på aktiviteter. Synger en del til han også da, det liker han. :) Men merker at jeg er litt redd han får for lite stimuli og oppmerksomhet nå som han ikke er like interessert i å bli holdt så mye..
 
Jeg tror eg gir litt for mye oppmerksomhet alltid i nærheten, synger, leker, kiler, leser bok, snakket sammen osv... hva skjer egentlig viss de blir overstimulert?
 
Jeg tror eg gir litt for mye oppmerksomhet alltid i nærheten, synger, leker, kiler, leser bok, snakket sammen osv... hva skjer egentlig viss de blir overstimulert?
Her blir han sutrete og urolig hvertfall :)
 
Back
Topp