Støtter dere årets tv aksjon?

Har støttet via p3-aksjonen :)
 
Ikke i år, dessverre! Men ville gjort det om vi hadde hatt mulighet.
 
Hvis jeg klarer å oppdrive noen kontanter. men jeg gir ikke mye. max 50 kr. Føler slike aksjoner egentlig ikke gjør ting bedre.. kommer egentlig pengene frem dit de skal/trengs?
 
Siden jeg har ansvaret for å organisere bøssebærere fra skolen, har jeg brukt mange timer på det. Så da blir det nok til at jeg putter noen penger på en bøsse, før eller etter de de har hvert ute og gått i dag.
 
Vi har støttet opp på skolen hvor jeg både jobber og er forelder, samlet inn et overskudd på 11 000 kr som vi sendte inn, så tenker vi har bidratt med vår del der. Gikk noen hundrelapper :)
 
Har noen mynter ligger så barna får putte i bøssene:) syned det er viktig at de lærer at vi støtter og donerer til andre som har mindre enn oss :)
Men generellt donerer vi en fast sum en fast organisasjon hver måned..
 
Men hva sier du om det kommer småunger på døra? Lyver de og sier du ikke har, eller forklarer du hvorfor du ikke gir?
Vi ga nemlig på skolen fredag for de hadde innsamling da, og jeg ønsker ikke gi mer idag....
 
I dag kommer bøssebærerene fra Røde Kors tvaksjoen. Støtter du den?
Vanligvis pleier eg ikkje støtte bøssebærere (som oftest er vi ikkje heime heller da dei har vore midt på dag og vi er på tur) , men i år skal guttungen få nokre kroner å gi om de kommer når vi er hjemme.
 
Men hva sier du om det kommer småunger på døra? Lyver de og sier du ikke har, eller forklarer du hvorfor du ikke gir?
Vi ga nemlig på skolen fredag for de hadde innsamling da, og jeg ønsker ikke gi mer idag....
Man har vel ingen forklaringsplikt. Det er jo bare å si at man ikke ønsker å støtte aksjonen og ferdig med det. Trenger ikke lyve, forklare osv.
 
Men hva sier du om det kommer småunger på døra? Lyver de og sier du ikke har, eller forklarer du hvorfor du ikke gir?
Vi ga nemlig på skolen fredag for de hadde innsamling da, og jeg ønsker ikke gi mer idag....
Er jo bare å si at du har gitt allerede.
 
Men hva sier du om det kommer småunger på døra? Lyver de og sier du ikke har, eller forklarer du hvorfor du ikke gir?
Vi ga nemlig på skolen fredag for de hadde innsamling da, og jeg ønsker ikke gi mer idag....

Jeg har tidligere bare sagt høflig nei om jeg ikke har gitt når de kommer på døra. De har ikke noe med hvorfor folk ikke gir, og de skal respektere at ikke alle ønsker/har mulighet til å gi. Evt kan du si at du allerede har gitt om du syntes det blir dumt å bare si nei :)
 
Men hva sier du om det kommer småunger på døra? Lyver de og sier du ikke har, eller forklarer du hvorfor du ikke gir?
Vi ga nemlig på skolen fredag for de hadde innsamling da, og jeg ønsker ikke gi mer idag....
Sier bare nei jeg :)
 
Man har vel ingen forklaringsplikt. Det er jo bare å si at man ikke ønsker å støtte aksjonen og ferdig med det. Trenger ikke lyve, forklare osv.
Nei det er klart man ikke har, men det er kanskje små barn som går for første gang og gleder seg. JEG kjenner på at det vil være leit om de blir lei seg:(
 
Nei det er klart man ikke har, men det er kanskje små barn som går for første gang og gleder seg. JEG kjenner på at det vil være leit om de blir lei seg:(
Hvorfor skal de bli lei seg? Det er jo ikke slik at alle gir, og dette vet de nok. Hvis det er så trist så kan du vel bare gi et par kronestykker, selv om du allerede har gitt? Det viktigste er å være høflig. Ikke si nei surt og smelle døren igjen. Det er jo lov å si nei og si at det er kjempefint at de har tatt seg tid til å være bøssebærere. :)
 
Ja, både kan og vil gjerne bidra. Synes det er flott med en slik dugnadsånd og føler tv-aksjonen er en av de beste måtene å gi penger til veldedig arbeid. Jeg føler meg trygg på at pengene går til det de er ment å gå til. Men ja, det er selvfølgelig frivillig å gi og ikke alle har mulighet, det er en ærlig sak.
 
Back
Topp