Støtte til amming

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Får du støtte fra partneren din til ammingen? Evt hvorfor/hvorfor ikke?
 
Han har ikke sakt no spesielt hva jeg kan huske... men føler han syntes det fortsatt er positivt.
Har amma de 3 unga i tilsammen nærmere 5-6 år og fortsatt morrapupp til minstemor som blir 2 i starten av juni. Aldri fått et vondt ord av ham eller fått spørsmål om vi ska trappe ned eller bytte til flaske. Han er en mann av få ord. Men tror han syntes det er var/er like koselig og praktisk som meg!
 
Last edited:
Han støtter meg fullt ut og kunne aldri ha sagt meg imot på det området. Han var veldig støttende og prøvde å hjelpe meg med riktig tak sist gang :D
Han har aldri mast på at vi skulle gi litt flaske eller at jeg skulle gi opp ammingen på noe tidspunkt :)
 
Han er støttende og forståelsesfull :) Når vi delammet tok han mye av ansvaret for flaskelaginga og ga gjerne, og jeg vet han likte det godt, men ikke opplevd noe spørsmål om å få gi flaske etter at vi tilslutt fikk til fullamming og kunne droppe flaska :) Han syns det er topp at vi samsover enda, enda poden er 11 måneder nå :)

Edit: jo, også syns han det er topp at puppen er en mulighet når mini er sliten og grinete, "flytende tålmodighet" kaller han det :) Kjekt med påfyll!
 
Tror han ser på det som en selvfølge mest. Han har ved en anledning spurt hvor lenge jeg har tenkt å amme, men det var vel mest fordi han lurte på hva som er vanlig (Har en mann som er veldig opptatt av hva som er vanlig...).

Da vi sleit på barsel kom han ned stjernekommentaren som nesten fikk han på hodet ut vinduet: "Er det så vanskelig da, kan du ikke bare gjøre som de har sagt?!" Ikke veldig støttende der nei. Han har nok skjønt etterpå at det utsagnet ble litt feil...
 
Tror han er ganske for amming. ;) "kan du ikke bare amme han så blir det i hvertfall stille?" :p
Nå er ungen to år og han har kun spurt en gang om når han kommer til å slutte. Aner ikke jeg, vel :p
 
Han vet hvor viktig det er for meg så han er kjempe støttende :) men han er også der til å oppmuntre flaske om jeg skulle bli så sår som sist :)
 
Han har ikke noe imot det, nei, og synes det er kjempebra at vi har fått til ammingen så bra. Han sier også at han er kjempestolt over meg som slet meg gjennom et smertehelvette i 7 uker pga sopp som ikke ville gi slipp. Er i grunn stolt selv også da ;)
Fullamma til litt over 6 mnd, og ammer fortsatt mye nå når han er 7,5 mnd :)
Og han har selvfølgelig ikke noe imot pengene vi har spart på å ikke trenge erstatning da :p
 
Back
Topp