Sprutgulp-erfaringer???

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Ja, som overskriften sier - noen med erfaringer?

Her har vesla sprutgulpet/kastet opp kveldsmåltidet både i går og i dag. Samtidig som hun kaver voldsomt når hun spiser, tydelig tarmlyder fra den vesle magen og illskrik innimellom. Vet at det er normalt med mageknip hos disse små, men dette er ikke noe koselig :/

I kveld dreiv vi fra 21-23.30 før hun roa seg...
 
Jepp, har en hel haug med erfaring. Storebror har kastet opp daglig i 2.5 år. Sprutgulp kanvære ganske mye, men de vanligste årsakene:

For mye mat
Spiser for fort, får for mye luft i magen
Klarer ikke rape overskuddsluft
Begynnende omgangssyke
Fortsatt svak lukkemuskel
Refluks (GERD, litt verre en bare svak lukkemuskel)
Kumelksproteinallergi
Umoden tarm
Dysmotil tarm (sjeldent)

Sprutgulp 2 dager på rad er ikke uvanlig. Hvor gammel er lille? Hvis det vedvarer gå til legen. Oppkast skal tas på alvor fordi det er den vanligste årsaken til dehydrering hos spedbarn.

Har barnet ubehag når det ligger?hjelper det å heve sengeenden slik at hun ligger høyere med hodet?
 
Her har vi fått sprutfulp baby igjen, storesøster var også slik. Her er dt ett resultat av min overproduksjon med melk slik at han får i seg alt for mye på kort tid. Forrige gang ammet jeg i seks uker før jeg gav og gikk over til erstatning, blir å gjøre det samme denne gAngen også da jeg får så vondt av lille:(
 
Her har vi fått sprutfulp baby igjen, storesøster var også slik. Her er dt ett resultat av min overproduksjon med melk slik at han får i seg alt for mye på kort tid. Forrige gang ammet jeg i seks uker før jeg gav og gikk over til erstatning, blir å gjøre det samme denne gAngen også da jeg får så vondt av lille:(

Har du lest om inervall amming på ammehjelpen sine sider? Jeg ble kvitt overproduksjon på den måten sist :)
 
Har du lest om inervall amming på ammehjelpen sine sider? Jeg ble kvitt overproduksjon på den måten sist :)

Jeg prøvde også dette sist og mener det gav resulteter :) Verdt å prøve Maiken1! Lurer på om jeg produserer litt mye melk denne gangen også. Vesla virker ikke som hun har vondt/ubehag, og gulper lite,
men hun kaver en del ved puppen og virker som hun stresser med å svelge unna. Får hjemmebesøk av helsesøster i morgen og skal spørre henne til råds.
 
Har du lest om inervall amming på ammehjelpen sine sider? Jeg ble kvitt overproduksjon på den måten sist :)

Jepp. Har fulgt ammehjelpens oppskrift med total tømming og intervall amming etterpå, resulterte i tidenes brust betennelse, antagelig gull der det fungerer, men etter dag nr 4uten bedring på produksjon og intervall ble vi enige med hs at jeg skulle gå tilbake til vanlig med håndmelking og pumping.....
 
Jepp. Har fulgt ammehjelpens oppskrift med total tømming og intervall amming etterpå, resulterte i tidenes brust betennelse, antagelig gull der det fungerer, men etter dag nr 4uten bedring på produksjon og intervall ble vi enige med hs at jeg skulle gå tilbake til vanlig med håndmelking og pumping.....

Så kjedelig! Brystbetennelse er kjempe vondt!
 
Back
Topp