Språket

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvordan er språket til de små?

Her har det blitt så mye bedre bare de siste ukene. Snakker som en foss og jeg blir stadig overrasket over hva som kommer ut av munnen hennes :p må være forsiktig med hva man sier :p
 
Her har språket vært veldig bra i godt over et år. Skravler som en foss og gjør seg godt forstått :)
 
Bedre og bedre for kvar dag :) Alltid nye ord på lur :)
Til og med tv2 pratar ganske bra no, eit og eit ord, men klarer å gjera seg forstått.
 
Skravler som en foss og forstår alt vi sier.
Her kommer det lange historier, rim og regler.
 
Veldig bra språk. Snakker som en foss og har god språkforståelse. Flink til å sette ord på følelsene sine o.l
Nå fokuserer vi på å benevne en ting på flere forskjellige måter slik at han skal få bredere språkforståelse. Sier feks. kan du finne noe vi kan ha maten på. Tidligere har vi sakt -kan du finne et fat osv
 
Veldig flink å snakke:) veldig veslevoksen i måten hun formulerer seg på, utrolig morsomt:)
 
Språket ligger litt etter, men etter å ha fått ordnet hørsel bedrer det seg veldig :) nye ord hele tiden.. :)
 
Snakker mye. Snakker litt på engelsk og forstår engelsk som det var norsk :)
 
Snakker på 2 språk, gjør seg godt forstått.
 
Hun snakker veldig godt, har veldig høyt ordforråd. Stammer i perioder, og det henger visst sammen med det høye ordforrådet ifølge logopeden :)
 
Snakker godt. Lengere setninger. Begynner å kjenne igjen mye vi selv sier i forskjellige situasjoner.. Også begynt å fortelle ting fra barnehagen på eget initiativ :)
 
Bedre og bedre for kvar dag :) Alltid nye ord på lur :)
Til og med tv2 pratar ganske bra no, eit og eit ord, men klarer å gjera seg forstått.

Altså tror jeg er ganske trøtt nå for måtte tenke lenge på at tv2 var blitt flink til å prate nå:p;) Tenkte jo TV-kanalen :p
 
Han blir bare flinkere og flinkere men er ganske mye uforståelig som kommer ut også:) Han er uansett så utrolig skjønn når han babler i vei:) Kan på måte ha en samtale med han da.
 
Altså tror jeg er ganske trøtt nå for måtte tenke lenge på at tv2 var blitt flink til å prate nå:p;) Tenkte jo TV-kanalen :p

Hahaha :p Hugsa eg sleit mykje med den når eg vart medlem av ei tvillingmødre gruppe :p
 
Hahaha :p Hugsa eg sleit mykje med den når eg vart medlem av ei tvillingmødre gruppe :p

Ja jeg tenkte litt på om han pratet med TV liksom og tv2 stod på:p Var heller ikke i mine tanker at jentene er blitt så store at de prater:eek:
 
  • Liker
Reactions: EJ
Ja jeg tenkte litt på om han pratet med TV liksom og tv2 stod på:p Var heller ikke i mine tanker at jentene er blitt så store at de prater:eek:

I løpe av veka skal eg få oppdatert tvillingtråden min :) Dei er jo 18 mnd no :eek: :eek:
 
Ligger litt etter men innenfor normalen. Kommer mer og mer. Kan noe engelsk også.
 
Språket ligger litt etter, men etter å ha fått ordnet hørsel bedrer det seg veldig :) nye ord hele tiden.. :)

Så bra at språket har bedret seg etter det! Sønnen til ei venninne hang også litt etter på språket, pga dårlig hørsel. Fikk satt inn dren i ørene og vips så kom ordene på rekke og rad ;)
 
Back
Topp