Språk til 3åringene..

Momofmany

Forumet er livet
Min fantastiske 3åring sliter litt med språket føler jeg, hs vil ikke henvise oss til logoped eller ØNH så nå skal vi prøve vi gjennom barnehagen. Han snakker men ikke bra, lenge gikk han bare og nynna, langt over han var 2. Det har løsna men han snakker ofte veldig uforståelig og sier mye HÆ, sann jeg tenker det kan være hørselen.. Noen tips??

Regner med de andre 3åringene snakker rent og godt?
 
Hvorfor vil de ikke henvise så lenge du er bekymret? Går han i barnehage?

Ho snakker rent, selvfølgelig er det noen ord som blir litt på tverka, men sånn er det jo bare :)
 
Hvorfor vil de ikke henvise så lenge du er bekymret? Går han i barnehage?

Ho snakker rent, selvfølgelig er det noen ord som blir litt på tverka, men sånn er det jo bare :)

Han går i bhg, har bedt om samtale med de nå, hs syns språket var greit (gjentok bare 2års kontrollen som han ikke greidde da han var 2) men nå er han jo snart 3, og snakker som en flink 1,5åring.. Men ho ville ikke gjøre noe før bhg sa det samme som meg.
 
Polypper? Jeg var i akkurat samme situasjon, de ville vente og vente og vente.... Fikk til slutt time hos ØNH. Det var polypper som hindret hørselen som igjen gikk utover tale som til slutt ble operert bort men hun slet jo for å komme "opp" på nivået hun burde vært etterpå. Ikke snakk om logoped eller noe. Hun var dårlig på å bruke tungen når hun snakket og lespet, nå i 6.(!) klasse fikk hun logoped! Sick... :(
 
Polypper? Jeg var i akkurat samme situasjon, de ville vente og vente og vente.... Fikk til slutt time hos ØNH. Det var polypper som hindret hørselen som igjen gikk utover tale som til slutt ble operert bort men hun slet jo for å komme "opp" på nivået hun burde vært etterpå. Ikke snakk om logoped eller noe. Hun var dårlig på å bruke tungen når hun snakket og lespet, nå i 6.(!) klasse fikk hun logoped! Sick... :(

Åhh jeg blir så heit... Det tar sann tid! Det er virkelig ikke greit! Ta broren min som er autist, fikk ikke hjelp før han var 8 enda vi skjønte det og begynte prosessen da han var bhgbarn! Pga broren min er jeg ganske bekymra, over ALT som er litt seint, dersom de snakker litt bokmål istedfor dialekt osv.. så det blir brukt mot meg da..
 
Har en 3 åring som det søkes om logoped til nå. Bgh har vært bekymret for sen språk. Kommer mer forståelige ord nå men enda et godt stykke igjen. Hørselen e superbra!!
 
Mi snakker ikke rent. Blir 3 i august. Hun begynte å snakke sent, kom vel for fullt da hun fylte 2. Stresser ikke da jeg ikke tror det er noe galt. Flere av de hun går i barnehage med som er eldre enn henne snakker heller ikke helt rent.

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Back
Topp