T

Trådstarter

Guest
Hei alle flotte :)

For et par dager siden begynte jeg å blø fra skjeden, var riktig nok et par dråper ila dagen. Ble veldig kvalm hver dag, å trodde jeg måtte spy. Feber fri. De to siste dagene har jeg begynt å blø en god del ekstra, men bare trodd det var mensen. Igår fikk jeg såå vondt i fra midt på ryggen og ned til korsryggen + nede ved livmoren. Det har vært dobbelt så mye blod denne gangen, i forskjell til hvordan det er når jeg har hatt mensen tidligere ( født for 2,5mnd siden ) og har hatt regelmessig sex siden uke 6 ca. Tok p-stav i uke 9 ca.
Kan dette være en SA, eller har dere andre tips til hva det kan være og hva jeg skal gjøre?
 
Det skal også nevnes at det har kommet en stor blodig slim klump på ca 6×3 cm ut ifra sjeden idag. Om det skal ha noen betydning
 
Vi er ikke leger, så lurt å kontakte legen din.
Kan høres ut som rester etter forrige svangerskap, men vanskelig å si sikkert om det er en spontanabort eller rester fra forrige fødsel.
Ble du undersøkt før de satte inn p-stav for å utelukke graviditet? (blodprøver, urin?)
 
Det kan også være kraftigere mens pga p stav og siden det er like etter fødsel. Blodklumper er koagulere blod og sjeldent farlig. Mener de skal være ganske store før det er farlig. Men er du bekymret så ta en tur til legen. Før min nr 1 så hadde jeg mens hver 5 uke og i kun 3 dager uten klumper. Etter at hu ble født så ble det hver 4 uke i 4-5 dager og med klumper.
 
Er deg en sa vil du få utslag på en graviditetstest i hvert fall. Men mest sannsynlig er det nok rester fra svangerskapet eller en veldig kraftig mens, noe som er veldig vanlig de første gangene etter en fødsel/ett svangerskap.
 
Men regner med dette er første mens etter svangerskapet og renselsen? For de har vært heftige for min del... omtrent som renselsen de første dagene etter fødselen.
 
Tusen hjertelig takk da, damer !! Har ikke vært å tatt en graviditetstest, nei! Men står på menyen bare for å utelukke det :) er det bare en kraftig mens, blir jeg sjeleglad!
 
Back
Topp