Spising

Nymor21

Andre møte med forumet
Sønnen min er blitt for tung for newborn setet til tripptrapp stolen, men har enda ikke lært seg å sitte opp selv. Hva har dere brukt i overgangen? Har Stokke steps vippestol, men er samme vektgrense så tror ikke det er et alternativ i mellomtiden.
 
Sønnen min er blitt for tung for newborn setet til tripptrapp stolen, men har enda ikke lært seg å sitte opp selv. Hva har dere brukt i overgangen? Har Stokke steps vippestol, men er samme vektgrense så tror ikke det er et alternativ i mellomtiden.
Hvor gammel? Sitter han med støtte?
Min satt i vanlig sånn ikea stol fra ca 6 mnd. Da satt han med støtte
 
Han er 6 måneder. Har sånn babypute som skal hjelpe å støtte når han kan stolen uten newbornsete. Har prøvd en gang når vi var på besøk da måtte vi bygge med en pute fores , men det er sikkert snart en måned siden. Har ikke egentlig ikke prøvd ettersom helsesøster sa han ikke skulle sitte før han klarte å sette seg selv.
 
Anbefaler å kjøpe den oppblåsbare puta til babystol på IKEA. Den kan du tilpasse luft etter hvor mye støtte babyen trenger rundt seg og den passer i alle type stoler :) brukt den fra 6 mnd her, korte perioder i starten
 
Han er 6 måneder. Har sånn babypute som skal hjelpe å støtte når han kan stolen uten newbornsete. Har prøvd en gang når vi var på besøk da måtte vi bygge med en pute fores , men det er sikkert snart en måned siden. Har ikke egentlig ikke prøvd ettersom helsesøster sa han ikke skulle sitte før han klarte å sette seg selv.
Så lenge de sitter med støtte så er det ikke noe problem. De sitter jo ikke der i timesvis. Bare noen minutter her og der
 
Han er 6 måneder. Har sånn babypute som skal hjelpe å støtte når han kan stolen uten newbornsete. Har prøvd en gang når vi var på besøk da måtte vi bygge med en pute fores , men det er sikkert snart en måned siden. Har ikke egentlig ikke prøvd ettersom helsesøster sa han ikke skulle sitte før han klarte å sette seg selv.
Her sa helsesøster at babyen skal sitte oppreist når de får fast føde og at det var greit å la dem sitte i kort tid med matbordet, men ikke å sette dem opp på gulvet. Så du kan prøve å støtte litt opp i ryggen med fks en pute. Jeg var selv veldig i tvil, men stolte på helsesøster
 
Ikke noe problem å sitte med støtte akkurat når de spiser. Det som ikke er anbefalt er å sette de opp med støtte store deler av dagen.
 
Back
Topp