Soving!

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Sover de mye og langer dubber på dagen?
I senga eller vogn? Må de trilles?

Føler lillebror sover lite og utrolig lett! Sover x3. Men våkner ofte og er egentlig ikke uthvilt...
Da blir det jo også endel sutring på dagen og bæring..
 
Min har en lengre dupp fra ca 9 og mellom 1,5 og 2,5 timer. Også har han gjerne en liten en fra rundt 13 til 14, også en fra 16 til 1730.
 
Mini sover ca 20-30min etter hvert måltid. Så bøor vel ca 4 ganger til dagen. Hun må ikke trilles eller noem sovner som regel i armkrok. Avogtil i vippestol mens vi spiser middag :) så sover hun fra kl 19 til 4, får mat og sover så til kl 8-9
 
Sover vel 3 til 4 ganger i løpet av dagen. Er vi ute på tur sovner han i vogn, er vi hjemme sovner han enten i vogn eller i sengen. Vognen står i ro når vi er inne. Legger seg samtidig med oss og sover til 9:00-9:30 med et par måltider i løpet av natten.

Behovet for bæring ser ikke ut til å ha noen sammenheng med nattesøvnen her i huset. Av og til har mini dager da han ikke vil ligge alene, verken på leketeppe eller i vognen. Da blir det bæresjal [emoji4]
 
Før han gikk inn i det fjerde utviklingsspranget så kunne jeg nesten stille klokka etter han. Sov fire dupper i løpet av dagen, første på 1 time, andre på 2-4 timer, og de to neste på 1 time. Sovnet som regel i armkroken eller under amming, og ble flyttet over i nest eller krybbe.
Nå er jeg happy bare han lukker øynene. Kul umulig å få til å duppe på dagtid nå, og hvis han sovner så våkner han etter bare en halvtime.. [emoji58] Må ofte bysse for å få han til å sovne, og noen ganger ta en trilletur hvis han er helt koko-overtrøtt [emoji12]
 
Syns vi har en fase nå hvor han ofte ikke sover så lenge som vi skulle ønsket, men han blir trøtt etter 1-1,5 time igjen, så vi legger ham likevel når han trenger det, da. På kvelden må jeg også inn oftere enn jeg har pleid i det siste, men regner med det roer seg igjen når vi bare holder på rutinene. :)
 
Ca tre til fire dubber. En kort på formiddagen og en litt lengre på dagen. Har en kortere en til kvelds. I tillegg sovner hun i bilsetet hvis vi er ute og kjører. Ser veldig fort når hun er trøtt og det er veldig lett å lese henne. Hun sover i vogna om dagen og senga om natta. Legger seg kl. 21 og sover til ni. Mater to ganger om natta. Kjenner det er skjønt å ha en sovebaby som nummer to da vi hadde Mr. ALDRITRØTT som førstemann...
 
Sover fra 10-13/14 på dagtid også hender det han kan sovne når vi kjører bil eller triller vogn på ettermiddagen hvis vi skal bort men da ofte ikke lengre enn 20-30 min. Sovner på kvelden mellom 19-21 og sover som regel til 05-06, da får han mat også sovet han gjerne til 7-8!
 
Han sover etter ca 2 timer våkentid, vet ikke hvor mange ganger det blir. Han sover stort sett bare i 30 min av gangen, men kan også sove i opp til 2 timer.

Han sovner enten når jeg ammer, i vippestolen eller ved å gynge han i bilstolen.
 
Varier veldig, men som oftest 3-5 små dupper på 30min i løpet av dagen, må trille litt på vognen. En sjelden gang sover ho lengre på dagtid [emoji846]
 
Han sover 3 timer på formiddagen, vanligvis fra 10-13. Så sover han ca 1 time på ettermiddagen, fra 15-16. Han sover som regel godt når han først har sovnet. Men hender han våkner opp, men da hjelper det å vugge/ trille vogna litt, og kanskje gi han smokken, så sover han igjen.
Må si jeg forbanner de som opparbeider nye tomter (inkl. sprenging) og bygger hus i nabolaget for tiden. Det kommer ofte plutselige lyder som gjør at han våkner. Det er ulempen med å flytte til et helt nytt boligfelt. [emoji28] Deretter sover han for natten klokken 19.
 
Back
Topp