Sovebaby

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Har visst fått meg ei sånn ei... totalt uvant, fra storesøster... hun måtte jo nesten tvinges i søvn, med byssing, bilkjøring, vogging... you name it.

Men hun her.... makan til sovehjerte... nesten så jeg blir bekymret... Kanskje det kan være gulsot...? Hun er ikke gul i huden, men har fått litt gulfarge i det hvite på øyet. Fikk beskjed at dette var normalt, de fleste babyer får jo dette og skal forsvinne av seg selv etter 1-2 uker... men dog... jeg bare lurer.

Er hun en sovebaby, så hurra for det... :p vel... hun kan faktisk lage litt mere rabalder på natten, men det er jo da tarmene jobber mest og så ønsker de ofte mere nærhet da.
 
Sånn er vår baby også, hun sover så lenge hun er mett, ren og ferdig rapet. Og det er jo store deler av døgnet. Hun er litt mer urolig på natten, vil helst sovne oppå meg. Hun har også ofte bæsje bleier på natten. Helsesøster kommer på hjemmebesøk i morgen, så tenkte å spørre hun om hva som er «normal» på sovefronten.
 
Har sovebaby her og. Er ikke nå før 5 uker at han har litt lengre våkenstunder :)

Er nesten så jeg føler jeg må dulte borti ham av og til, bare for å se at han fremdeles puster :O

Men veldig greit om nettene da ;)
 
Har en sånn en her, vi også. Og har noen timer på natta hvor hun absolutt ikke vil sove :p jeg visste ikke dette med tarmene, som du nevner, så kanskje det er grunnen til at hun gråter og styrer på natta, da :sorry: våkner som regel med henne sovende oppå meg, hver morgen :wacky:
 
Sov de første 2 ukene. Nå har han begynt å være mer våken i lengre perioder (blir 4uker på søndag).. så selv om han sov konstant de to første ukene, ser det ikke ut for at dette blir noe sovebaby.
 
Er bare to uker. Men baby sover overalt på dagtid, så lenge puppen er gjort unna. Raping gjøres nesten unna i det du løfter baby fra puppen :p Sover fint igjennom husvask, støvsuger, skifting av tøy - you name it.
Er litt mer våken på natta som de fleste her nevner, så er ikke så mye i sin egen seng. Men de siste dagene har jeg lagt en varmeflaske nede i senga før baby legges ned. Da får jeg to til fire timer egen søvn, alene, i egen seng :p

Spurte helsesøster om det var normalt. Og det var visst helt normalt.
 
Mi lille frøken var sovebaby i begynnelsen. Men nå som hun nærmer seg fem uker er hun våken i lange perioder om gangen, spesielt fra middagstid av og fram til hun får kveldsflaska si mellom elleve og tolv. Hun sover heldigvis godt etter hun er at lagt for natta da, men kan ta litt tid å få henne til å sovne etter siste flaska. Da sover hun natta gjennom. Og så har hun alltid en lengre formiddagshvil.
 
Sov de første 2 ukene. Nå har han begynt å være mer våken i lengre perioder (blir 4uker på søndag).. så selv om han sov konstant de to første ukene, ser det ikke ut for at dette blir noe sovebaby.
Høres litt ut som vår - men sover enda mye, men en del våkne strekk mellom, iblant veldig våken og fornøyd [emoji4][emoji7]
 
godt det ikke bare er mi som sover godt da... vi er borti et øke døgn nå... vil ha mer mat, mer utilpass og lager litt mer styr på natta... i morgen skal sambo begynne på jobb igjen også, blir uvant å ikke ha hjelpen på morgenen og natten. synes det blir for ille å vekke han for noe da
 
Back
Topp