"Sove gjennom" spørsmål

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hadde dere regnet det som å sove gjennom natten om barnet sov fra kl 19-04:30?

Morgenfuglen min driver å våkner i halv fem-fem tida uansett i det siste, men våknet ikke på natta i natt. Og det er jo en forbedring [emoji106]
 
Her våkner han alt fra 4.30 til 5.30. Mest vanlige er nærmere 5. Legger seg 19. Jeg ser ikke på det som å sove rundt. Men står dere opp da? Her gir vi flaske og legger han igjen med en gang. Sover da til han bæsjer:rolleyes:
 
Lilleminis på Snap og insta har gode, skånsomme soveråd for baby som starter dagen grytidlig.
 
Her våkner han alt fra 4.30 til 5.30. Mest vanlige er nærmere 5. Legger seg 19. Jeg ser ikke på det som å sove rundt. Men står dere opp da? Her gir vi flaske og legger han igjen med en gang. Sover da til han bæsjer:rolleyes:
Står ikke opp før kl 6, men ungen er lys våken når han våkner etter kl 4. Ligger og snakker med seg selv og turner litt. Hjelper ikke med mat heller.. Er heldigvis i veldig godt humør på morgenen [emoji85]
 
Jeg hadde regnet det som å sove natten gjennom :) men med en tidlig morgen da :p
 
Lilleminis på Snap og insta har gode, skånsomme soveråd for baby som starter dagen grytidlig.
Følger alle tipsene hennes, uten nevneverdig bedring [emoji38]
Men hun har sagt mye som forklarer og gjør det lettere å leve med.
 
Følger alle tipsene hennes, uten nevneverdig bedring [emoji38]
Men hun har sagt mye som forklarer og gjør det lettere å leve med.
Slik er det her også. Vi starter dagen mellom 0430-0530. Så vi legger oss tidlig selv også for å orke å stå opp.
 
Her våkner også baby 4:30-5 og vil stå opp, men har heldigvis funnet et triks som funker på henne.
Kiler henne på ryggen, da flater hun ut og sover et par timer til. Halleluja! :hilarious:
 
Her våkner også baby 4:30-5 og vil stå opp, men har heldigvis funnet et triks som funker på henne.
Kiler henne på ryggen, da flater hun ut og sover et par timer til. Halleluja! :hilarious:
Må testes![emoji106]
 
6t sammenhengende er å sove rundt:)
Jeg har også hørt det, men hvem i all verden som kom på det? Føler ikke jeg sover rundt selv en gang hvis jeg bare sover seks timer, og en liten en skal jo sove mer. Her legger han seg halv åtte, våkne 3-10 ganger ila natten. Pleier å lempe han over i sengen vår i 5-5:30 tiden. Da ligger han å denger til meg og river meg i håret en halvtimes tid før ham sover ca en halv time før vi står opp.
Sov ti timer i strekk en gang (sov omtrent ikke natten før) og både jeg og sambo var sikker på at han var død!
 
Jeg har også hørt det, men hvem i all verden som kom på det? Føler ikke jeg sover rundt selv en gang hvis jeg bare sover seks timer, og en liten en skal jo sove mer. Her legger han seg halv åtte, våkne 3-10 ganger ila natten. Pleier å lempe han over i sengen vår i 5-5:30 tiden. Da ligger han å denger til meg og river meg i håret en halvtimes tid før ham sover ca en halv time før vi står opp.
Sov ti timer i strekk en gang (sov omtrent ikke natten før) og både jeg og sambo var sikker på at han var død!
Det et vel fordi de har så små mager at det er ikke unaturlig å våkne for litt mat og sove videre. Og søvnsyklusene er jo veldig varierende hos barn.
 
I forhold til mine egne barn ville jeg ikke kalt det for å sove gjennom. Her er alt før 6 natt, og vi står aldri opp før. Har mang en gang holdt en våken storesøster i sengen til klokken har bikket 6. Her kan lillesøster også våkne 4/5, men jeg tar henne inn til oss og gir ingen annen stimuli enn at hun får ligge i armene mine. Da sover hun til 6.30 ca.
Men noen barn er bare morgenfugler uansett hva man gjør, og så lenge dere finner en rytme som passer så ville jeg bare holdt meg til det[emoji4]
 
Alt over 5 timer er "hele natta" i følge barnelegene jeg har snakket med :p
19 til 04.30 er jo 9,5 timer, det er jo strålende!

Det er nok mye genetisk når og hvorvidt de sover hele natta. Begge mine barn har sovet 10 timer i strekk fra de var 4 måneder, og jeg har absolutt ikke gjort ting "riktig" (tvert imot).
 
Back
Topp