Sove dupp

Kaffedama

Kaffedama
Er det mange av februar-14 barna som fortsatt sover på dagen? Vi har lyst til å slutte, men sist vi prøvde en helg for noen uker siden gikk det ikke så bra. Sliter med legging om kvelden derfor ønsker jeg å slutte.
 
Vi har nettopp bestemt oss for å kutte. Prøvd denne uken og det har funket. De dagene han har sovet i bhg har han holdt det gående til langt på kveld. I dag hadde de glemt det og latt han sove fra 13-14 :eek: regner med klokken blir minst 23 før han sovner i dag.........
 
Har veldig lyst til å slutte pga hun våkner ekstremt tidlig på morgen. Men pga lange dager i bhg så får jeg meg ikke helt til å slutte. Så vi får se når det blir.
 
Felix har fortsatt behov for en hvil på dagtid. Men så bruker han mer energi ila dagen enn de andre ungene også, dermed har han også større behov for en hvil. Er ikke alltid han vil sove på dagtid, de gangene han ikke sover på dagen er han helt skutt i 16-17 tiden
 
Last edited:
Han sover fortsatt ofte 2.5 timer på dagen. Så nei vi er laaaangt unna det. Sovner mellom 18 og 19 på kvelden. Men jeg skulle ønske det ble slutt snart. Blir så låst.
 
Vi skal prøve med 30 min soving fra i morgen. I går og i dag har han sovet 1,5t i BHG, sovner ikke før klokka nærmer seg 21..
 
Her også sover han 1,5 time på dagen i barnehagen, og ca 1 time hjemme i helgene. Han legger seg 19.30 hver kveld, og våkner 12-13 timer senere :) fungerer veldig bra for oss enda :) blir nok en stund til vi kan kutte ned noe på luren :)
 
Ble kveld 22:10 i dag.... Helt klart på tide å ta vekk duppen. Og det snudde brått! For en uke siden sov han 1 time på dagen og la seg mellom 18:30-19:00.
 
Har nettopp gått fra 3 til 2 timer fordi hun ikke var trøtt på kvelden.



Med eldste min og fra bhg er min erfaring at man i en overgangsperiode lar de sove noen dager, mens andre dager ikke.

Min eldste klarte seg fint første dagen, andre dagen var han trøtt, tredje dagen fikk han 39 i feber. Trodde han var syk så da fikk han selvfølgelig sove - sov i 4 timer og var feberfri da han våknet. Dette skjedde tre ganger før jeg skjønte det var søvnmangel og ikke sykdom. Så du kan jo prøve soving annenhver dag el?

Her lot jeg han sove en halvtime litt senere på ettermiddagen (for han var ikke lenger trøtt rett etter lunsj) og så forskøv vi leggetid til 20 istedenfor 19. (Og tilbake til kl 19 når han etter et halvt år kunne kutte ut den halvtimen).
 
Hun sover en time på dag fortsatt, men vi har kuttet mer og mer ned. Har også hatt noen få dager der hun ikke har sovet. Vi ser at hun fortsatt har behov for litt søvn på dagtid, men det er åpenbart at det behovet blir mindre og mindre.
 
Har nettopp gått fra 3 til 2 timer fordi hun ikke var trøtt på kvelden.



Med eldste min og fra bhg er min erfaring at man i en overgangsperiode lar de sove noen dager, mens andre dager ikke.

Min eldste klarte seg fint første dagen, andre dagen var han trøtt, tredje dagen fikk han 39 i feber. Trodde han var syk så da fikk han selvfølgelig sove - sov i 4 timer og var feberfri da han våknet. Dette skjedde tre ganger før jeg skjønte det var søvnmangel og ikke sykdom. Så du kan jo prøve soving annenhver dag el?

Her lot jeg han sove en halvtime litt senere på ettermiddagen (for han var ikke lenger trøtt rett etter lunsj) og så forskøv vi leggetid til 20 istedenfor 19. (Og tilbake til kl 19 når han etter et halvt år kunne kutte ut den halvtimen).
Det sa hun jeg snakka med i bhg også, at i en overgangsperiode kunne det være at han har behov for en dupp enkelte dager. Mot slutten av uka feks.
 
Har nettopp gått fra 3 til 2 timer fordi hun ikke var trøtt på kvelden.



Med eldste min og fra bhg er min erfaring at man i en overgangsperiode lar de sove noen dager, mens andre dager ikke.

Min eldste klarte seg fint første dagen, andre dagen var han trøtt, tredje dagen fikk han 39 i feber. Trodde han var syk så da fikk han selvfølgelig sove - sov i 4 timer og var feberfri da han våknet. Dette skjedde tre ganger før jeg skjønte det var søvnmangel og ikke sykdom. Så du kan jo prøve soving annenhver dag el?

Her lot jeg han sove en halvtime litt senere på ettermiddagen (for han var ikke lenger trøtt rett etter lunsj) og så forskøv vi leggetid til 20 istedenfor 19. (Og tilbake til kl 19 når han etter et halvt år kunne kutte ut den halvtimen).
Takk for tipset. Det skal vi jammen prøve!
 
Vi sluttet i november. Sover aldri på dagtid med mindre hun er syk.:)
 
Sover fortsatt her. En drøy time i bhg og rundt 2 hjemme. Legging er ikke noe problem, så da lar vi ting være sånn det er. :)
 
Han søve dupp i bhg kvar dag. I helgene er det litt opp og ned, kjem heilt an på formen.
 
Sover fortsatt på dagen i bhg, men i helgene så er vi ikke så nøye med det. Passer så dårlig at han skal sove midt på dagen:p Han sovner litt i bilen eller på sofaen som regel sånn at han får ladet litt:)
 
nei, hun har behov for den søvnen på dagen
 
Ja, hun har fortsatt behov for det. Varierer hvor lenge hun sover. Ikke alltid hun sover i helgene, men noen ganger sover hun 4 timer.
 
Sover stort sett på dagen, vurderer å kutte ut sovinga i ferien :)
 
Back
Topp