Solbeskyttelse

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Shit pomfritt, nå er jeg usikker. Kom over en status og kommentarer på en fb-gruppe om at babyer ikke skal smøres, og at de heller anbefalte UV-drakt og telt.

Drakt skjer ikke.

Telt... Mja. Lille skal over skog og hei, så jeg får han ikke til å være i ro der uansett.

Hva gjør dere med sola og beskyttelse?

Jeg kjøper solkrem til trilleturer og turer på cafe ol. Men når hele familien er i hagen og på verandaen kan ikke vi sitte inne liksom.
 
Jeg har en krabat som går når han holder oss i en hånd. Og jeg kan ikke unngå og av og til være i solen. Han vil bare gå. De nærmer seg året nå.. jeg tenker at det er bedre å smørre en å la vær. Jeg kjøpte la roche sin. Den var det ingen funn i på forbrukertesten. Drakt beskytter ikke ansiktet eller hender uansett. Jeg har på dekkende klær.
 
Tenkte også å kjøpe La Roche, for disse små være er jo snart 1 år på det varmeste i sommer. Har også kjøpt UV-drakt og UV-hatt, men den dekker selvfølgelig ikke føtter og hender. Og UV-telt er jo latterlig, for tror han hadde krøpet fortere ut av det enn han hadde blitt satt inn :p
 
Tenkte også å kjøpe La Roche, for disse små være er jo snart 1 år på det varmeste i sommer. Har også kjøpt UV-drakt og UV-hatt, men den dekker selvfølgelig ikke føtter og hender. Og UV-telt er jo latterlig, for tror han hadde krøpet fortere ut av det enn han hadde blitt satt inn :p

Jeg kommer nok til å droppe uv drakt.. men skjønner hvorfor den finnes. Men jegholder meg til god gammel solkrem. Og heller ha på lette heldekkende klær .hva med barn i barnehagen da som er 1 år... de blir bare smurt med krem.. har jobbet i bhg og ikke sett 1 tilfelle med bruk av uv klær. Og der er de masse ute midt i solsteiken. Tenker at man må bruke sunn fornuft.
 
Tenkte også å kjøpe La Roche, for disse små være er jo snart 1 år på det varmeste i sommer. Har også kjøpt UV-drakt og UV-hatt, men den dekker selvfølgelig ikke føtter og hender. Og UV-telt er jo latterlig, for tror han hadde krøpet fortere ut av det enn han hadde blitt satt inn :p

Jeg har smurt småen. Men bare ansikt og hender. La roche var det ingen funn i som sagt så føler det er det som er greit å vite når man velger.
 
Sunn fornuft tenker jeg. Lurer på hva de gjør med babyer i mere strøk som brasil, italia, Kroatia osv....?
 
Vi bruker luftige klær med lange armer og ben som solbeskyttelse, samt solhatt med god brem. Forsøker å ikke være i sola rundt kl 13 når sola er sterkest. Det passer ofte bra med lunsjpause inne eller i skyggen for både store og små i 12-13-tiden.
UVklær kan jo være greit hvis man er på stranda, ellers er vanlig klær helt supert.
Blir deilig med varmere vær igjen, kjenner jeg!!!
 
Shit pomfritt, nå er jeg usikker. Kom over en status og kommentarer på en fb-gruppe om at babyer ikke skal smøres, og at de heller anbefalte UV-drakt og telt.

Drakt skjer ikke.

Telt... Mja. Lille skal over skog og hei, så jeg får han ikke til å være i ro der uansett.

Hva gjør dere med sola og beskyttelse?

Jeg kjøper solkrem til trilleturer og turer på cafe ol. Men når hele familien er i hagen og på verandaen kan ikke vi sitte inne liksom.

Tja. Vi dro til Thailand i mars med UV telt, drakt, solhatt, briller osv.

Brukte kun solhatt og solkrem. Teltet var bortkastet 700kr!

Enig med deg ang drakt... smør baby inn med SPF 50 og ta på en hatt, det kommer du langt med!

Men har senere innsett at briller er et must. De små søker etter solen med blikket så det bør beskyttes
 
Back
Topp