Solarium

Hvem? Jeg?

Andre møte med forumet
Er det farlig å ta solarium når man er gravid. Det er ikke det at jeg må nei, så langt derifra, men jeg fikk så fryktelig lyst til å legge meg under ei sol etter at jeg har trent. (Om jeg klarer å komme meg i vei for å trene da?)
 
Solarium er vel ikke å anbefale i store mengder. Har lest at man bør dekke magen...men det gjelder kanskje litt lenger ut i svangerskapet? Tok en gang i blant i startfasen selv. Godt å få litt farge på kroppen når man begynner å kjenne at buksene strammer ol[:D]
 
Jeg har hørt at du skal være mer enn bare litt forsiktig med solarium. Det er visst bedre å gå og få sprayfarge. Ikke verdt å ta noen sjanser. Men du kan jo alltids høre med lege/jordmor.
 
Jeg tok litt solarium frem til ca.6.mnd. Også i sommer satt jeg ute i sola men da dekkte jeg til magen,og tok avbrekk fra sola for jeg ble sinnsykt varm!
 
Tror vel ikke det er noe skadelig med tanke på graviditeten.. Verre med huden..!
Men jeg har selv hatt tanken på å ta litt sol nå. Føler meg bleik, oppblåst og ikke særlig festlig så da hjelper det med litt farge på kroppen [:D]
 
Eneste som er med solarium under graviditet er at huden har sndre pigmenter så du kan fort få pigmentflekker/skjolder når du tar sol.. Også er det lurt å dekke magen når den blir litt større..
 
Takker for svar! Tok ikke soltime den dagen. Og kommer ikke til å gjøre det heller. Så mye er ikke litt velvære i forhold til hudfarge verdt nei. Risikerer ikke den lille for det nei[:-]
 
Back
Topp