Snakke med babyen

Labbetussa

Glad i forumet
Himmelbarn
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg vet det er viktig for språkutvikling og mye annet at man snakker med babyen, men her er det sånn at jeg nesten aldri ser pappaen snakke til/med mini. Og nesten aldri trøste heller. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han med å kommunisere bedre? Jeg gråter inni meg. :(
 
Det kommer nok mer naturlig for han når babyen blir eldre. Det kan også hende han syns det er litt kleint når du hører på, kanskje han snakker med babyen når du ikke er i rommet?
 
Det kommer nok mer naturlig for han når babyen blir eldre. Det kan også hende han syns det er litt kleint når du hører på, kanskje han snakker med babyen når du ikke er i rommet?
Ja, hvem vet. Når babyen begynner å snakke blir det jo lettere å si noe for oss alle sammen. Men babyen blir helt hysterisk, og det er så vondt å høre på. Ikke et ord, ikke noe så-så, ingen sang. Ikke hvis jeg er i et annet rom heller. :(
 
Pappaen her i hus følte det var rart å snakke til lille de første månedene. Etter 2-3 mnd ble det lettere for han, og jo eldre og mer han får tilbake jo mer prata han til henne. Jeg jobber selv i barnehage og det å prate med barn som kanskje ikke alltid gir noe tilbake føles mer nsturlig for meg, har alltid snakka meg gjennom hva vi gjør, " skal vi finne en kopp... vi tar den rosa". Håper det at jeg gikk å prata sånn var med å påvirke han
 
I starten var det jeg som syntes det var rart å snakke til mini. Det tok noen uker før jeg klarte å begynne og snakke til babyen.

Det hjalp å høre mannen snakke til babyen stort sett hele tiden. Gi han litt tid, og snakk mye til babyen når pappaen er i nærheten. Det kommer naturlig etterhvert :)
 
Si det til ham :) AT det er viktig.
 
Kanskje mer naturlig etterhvert, viktig du fortsetter :)
 
Dette kommer seg helt sikkert etterhvert!
Som Ausnar sier hjelper det nok for den andre parten å høre på at du snakker mye med mini. Er nok unaturlig for de fleste i begynnelsen å snakke til noen som bare ser en helt annen vei og "ikke bryr seg". Jo mer man snakker- jo fortere føles det veldig greit og koselig.

Her var pappa lik de første 5-6 ukene. Nå som gutten vår er snart 3 mnd snakker han som bare det :) "åj er du så svett under armene. Ååå så deilig å vaske seg" hører jeg fra badet nå som han tar morgenstellet .
 
Back
Topp