Smokk

Ja, men hun ville ikke ta den før hun var ca åtte uker. Vi har baby med stort sugebehov, så var litt viktig for meg å få det til å funke. Hun sover som regel uten smokk da :)
Oii, det å ikke bruke når hun sover er jo godt da! Her ser jeg på det som mest utfordrende når hun etterhvert skal slutte
 
Eldste slutta da ho blei 3.
Yngste bruker ennå, men er ikke mer enn snart 2.
 
Eldste var 3 år da hun sluttet. Yngste tar ikke smokken.
 
Sluttet da hun var 3,5 år. Da kom smokkefeen midt på natta, tok smokkene og etterlot en gave som hun hadde ønsket seg lenge. Ble en suksess [emoji5]
 
Eldste sluttet da hun ble 3 år. Tok 2 netter med dårlig søvn og så sovnet hun helt fint uten smokk. Hun var kun vant med å ha smokk på lengre bilturer og når hun sov.
 
Bruker smokk. 11 uker gammel så jobber ikke for å slutte med den enda
 
Eldste brukte til han var rett under 3 år, minste på 10 mnd bruker fremdeles :)
 
Ingen bruker smokk nå (de er 4,5 og snart 3 år), men eldste sluttet når han var 2 år og mellomste brukte aldri smokk:)
 
Min har bre såvidt vært borti smokken når han var rundt 2 mnd, men fant fort ut at han ikke likte den greia der! Nå er han 8 mnd og leker bare med smokken hvis han blir bydd den.
 
Brukte den en måneds tid fra han var 4 måneder, men etter en forkjølelse ville han ikke ha den lengre, og har ikke hatt behov for siden, heldigvis :) Sover og sovner godt uten smokk, 1,5 år :)
 
2 år og 10 mnd, sluttet denne uka. Glemte igjen smokken hos besteforeldre, og da ville vi gi det et forsøk (sa ikke noe om at vi har to ekstra i skapet [emoji6]). Det har gått lekende lett, hun sovner på et blunk som vanlig (og hun var skikkelig avhengig altså!!).
 
Sluttet da hun var 3,5 år. Da kom smokkefeen midt på natta, tok smokkene og etterlot en gave som hun hadde ønsket seg lenge. Ble en suksess [emoji5]

Kanskje prøve det [emoji5] ei på tre som er glad i smokken... skal brukes ved soving og bil, men blir fort mer enn det [emoji20] hvertfall om samboer er hjemme [emoji85]
 
Ja, han er 2 år. Prøver å minske bruk på dag, men ikke så lett!!
 
7 mnd og bruker smokk ja
 
Back
Topp