Smerter ved/under ribbeina høyre siden

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Jeg har de siste dagene fått skikkelig vondt i ribbeina på høyre side, jeg er kjempe øm og hver minste bevegelse er pining rett og slett. Frøkna ligger med rumpen opp der, så det kan jo naturligvis være en årsak om hun trykker på der, men hun har lagt sånn i flere uker og dette kom sånn torsdag-ish og ble verre fredag kveld/i natt og er nå helt jævlig.
Flere som har opplevd det? Hva gjorde dere? Burde lege sett på det? Kan det være brudd eller en forstuing eller noe i den duren?
Finner liksom ingen stillinger eller bevegelser som gjør at det ikke gjør vondt.. vist dette skal holde på de siste 8 ukene da kommer de til å bli uutholdelige, for dette gjør vond og tårene presser på hver gang jeg beveger meg :-( burde jeg ringe føden? Kan det være sv.skaps forgiftning selv om jeg ikke har andre symptomer? Er 32+6 idag
 
Du kan jo be føden ta en titt, men om det er forstuing/brudd, får de jo dessverre ikke gjort noe med det. :/
Det er mange vondter i svangerskapet som er helt ufarlige, men veldig vonde uansett. Alt kommer jo litt i klem der inne. :/
 
Du kan jo be føden ta en titt, men om det er forstuing/brudd, får de jo dessverre ikke gjort noe med det. :/
Det er mange vondter i svangerskapet som er helt ufarlige, men veldig vonde uansett. Alt kommer jo litt i klem der inne. :/

Vet de ikke får gjort noe, men er så redd det skal være noe mer alvorlig.
Har selv tenkt på brudd/forstuing/brist, men syns liksom det er rart med måten det har kommet på for småen har jo ikke bare plutselig gjort ett kjempe hopp i voksingen fra en dag til en annen regner jeg med [emoji12]
Får ringe føden å høre hva de tenker
 
Jeg synes du skal ringe inn ja, leveren ligger på den siden og det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite
God bedring!
 
Hørtes veldig ubehagelig ut ja. :( Lever og galleblære er i det området, så få det sjekket. Kan jo være at babyen trykker veldig på ribbein og bløtdeler der, men lurt å få sjekket i tilfelle det kan være noe annet.
 
Back
Topp