Smerter fot

Jk2124

Flørter med forumet
Hei,
Har de siste dagene fått ganske vondt i yttersiden av foten litt skrått ned fra ankelen som også går bittelitt under foten når jeg går. Google søk sier plantar fascitt, men syntes ikke det virker helt det samme da det høres ut som bare buen under foten?
Noen som har erfaringer med dette?
 
Fikk det selv forleden dag, men da etter å ha brukt noen sneakers jeg ikke hadde brukt siden sommeren. Gikk over etter et par dager :) Håper det samme gjelder for deg!!! :)
 
Merker iallefall at trykket på foten er noe helt annet enn for noen måneder siden.
Forsøkte meg på en økt kampsporttrening forrige uke (ingen fare, var uten kontakt og besto kun av teknikktrening), hvor vi trener barfot og alt kjentes sært ut.

Ikke bare hadde tyngdepunktet flytta seg, men jeg kjente også mer vektbæring midt under foten enn på fremre del som man bruker i den sporten.
Så, jeg kan godt forstå om du kjenner på noen smerter. Plantar fascitt pleier være litt mer langsgående midt under foten, men hvis du har det litt som meg så kan det være så enkelt som at noen av senene i foten får mer trykk og/eller drag slik at de strekkes litt.

Men - husk å snakk med legen om det blir plagsomt❤️
 
Back
Topp